![]() |
Maken jou ouders al je post open?
Mijn ouders dus wel!!! Ik vind het zo irritant. Ik zeg er altijd wat van, maar ik geloof niet echt dat zijn mijn privacy willen respecteren :mad:
Bankafschriftjes doen ze dan ondertussen niet meer openmaken, maar de rest doen ze gerust open maken. Ik kreeg laatst ook een brief van een goeie vriendin. Had ze hele emotionele dingen ingezet die alleen tussen haar en mij waren. Dat vink dan zo erg als die brief al open gemaakt is. Misschien hebben mijn ouders em dan nog geen eens gelezen, maar het gaat gewoon om het idee !! En vandaag heb ik een dikke A4 envelop binnen gekregen waar een paar tijdschriften inzaten. Dat had ik een tijd geleden met iemand afgesproken dat hij mij wat info zou sturen over honden opvoeden. Maar blijkbaar is dat weer veels te interessant voor mijn moeder hoor :eek: (n) . Zij meteen dat ding openscheuren om te kijken wat er in zit. arrrgg, ik kan er zo kwaad om worden :mad: Hoe gaat dat bij jou thuis? |
Nee, ze hebben er gewoonweg niet aan te zitten.
|
Nee, nooit. Wat dat betreft heb ik ze goed opgevoed!
|
daar moeten ze met hun klauwen vanaf blijven
als iets aan jou geadresseerd is moeten ze daar volgens mij ook wettelijk vanaf blijven |
Citaat:
|
Nee dat niet.
ik zou gaan gillen als ze het wel zouden doen, ik maak hun persoonlijke post toch ook niet open. |
Nee, nooit, tenzij het iets belangrijks is, van de IB-Groep bijvoorbeeld, dat is op dit moment meestal belangrijke post.. Maar dan nog bellen ze me eerst op en openen ze de brief aan de telefoon zeg maar. Verder soms post van de huisarts, daar is niet alles altijd even goed met de verzekering geregeld, dus moet mijn moeder dat eventjes regelen, ook al staat mijn naam erop. Verder krijg ik geen post meer daar. Maar bankafschriften hebben ze nooit geopent, brieven en andere zaken ook niet. Fijn :)
De ouders van een vriendin van me openen álles. Bankafschriften controleren ze en stoppen ze in een map, briefen halen ze uit de envelop en leggen ze op haar bureau.. Ik zou er gek van worden, maar zij vindt het fijn... Blegh :P |
Bij mij hoeven ze dat niet te doen.. dat is prive vind ik.. en hun ook.. mijn vader heeft het een keer gedaan (ik geloof dat ie tijdelijk blind was ofzo) en toen was ie niet blij met mij...
niet dat ik zoveel post krijg maar toch.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit, gelukkig.
|
Citaat:
|
Als het veel was zou je er best een procedure over kunnen beginnen, maar dat doe je natuurlijk niet zo makkelijk tegen je ouders, tenzij je echt compleet met ze in onmin leeft ofzo.
Gelukkig kunnen ze dat bij mij iig niet flikken, aangezien mijn rekening op mijn naam staat en ik volledig handelingsbekwaam ben./ |
Ik krijg bijna nooit post.
|
Citaat:
|
Nee, ik doe hun post ook niet open. Het is gewoon een kwestie van wederzijds respect.
|
Nee gelukkig niet zeg.. Ze zouden het ook niet leuk vinden als ik hun post openmaak..
|
Mn bankafschriften ALTIJD!
en verder valt t wel mee. Ze kijkt wel altijd in mn kamer, haalt mn tas leeg en gaat dan dingen opruimen en kastjes enzo en dan valt HEEL TOEVALLIG HAAR OOG OP IETS! grrrr :mad: |
Soms wel :mad: Krijg ik post waarvan ze zich afvragen wat het is, gaan ze het openmaken :mad: hallo? privacy?! maar de laatste keer ben ik daar zo kwaad om geweest dat ze het nu niet weer doen, denk ik :P
|
Alleen per ongeluk.. Vooral met bankafschriften, dan kijken ze niet naar de naam die erop staat :rolleyes:
Vind mijn moeder vreselijk, zegt duizend keer sorry.. |
Vroeger wel altijd..
Bankafschriften mag ze van mij open maken, kaartjes leest ze ook altijd, maar ik word wel boos als ze brieven open maakt. |
Nee .. mijn ouders maken mijn post niet open, net zoals ik hun post niet openmaak. Als er iets tussen zit waar ze nieuwsgierig naar zijn geven ze het me, en dan vragen ze later eventueel wel wat het was.
|
Citaat:
Ik niet iig ;) |
Nee, nooit. Maar laat ze het maar eens proberen...
'See you in court' |
Mmm. Soms bankafschriften, maar brieven nooit. Die leggen ze ongeopend op mijn kamer neer.
Gelukkig, want anders zou ik het ze nog knap lastig maken. Andersom doe ik het trouwens wel: als er een brief komt met 'aan de familie W. *achternaam*' (mn vader heet Wim) dan maak ik het wel open. Hadden ze dat familie er maar niet bij moeten zetten. |
Ik dacht dat alleen in mijn tijd nog voorkwam, maar er zijn meer ouders die het gore lef blijkbaar hebben om zich zo met hun kinderen te bemoeien. En het is ook precies dat: bemoeizucht, nieuwsgierigheid, controle.
Ze willen zeker ook altijd weten waar je naar toe gaat, en met wie, en wat je daar gaat doen? En wie dat was was net aan de telefoon? En wat zei-ie? Wat is dat voor jongen eigenlijk? Wat doen zijn ouders? Zeker je vriendje! Heel irritant gebemoei, en er bleek geen kruid tegen gewassen. Het huis uitgaan, enige oplossing. |
Ik vind het echt schandalig dat jouw ouders je post open maken. Hier zal dat nooit gebeuren, want het is gewoon dat ze mijn privacy moeten respecteren. Ook van mijn broertjes en zusjes. Die post is van mij, daar heeft niemand aan te komen.
|
Nee dat doen ze nooit. Hoeven ze ook niet te proberen
|
Gelukkig doen mijn ouders dat niet, nou ja mijn vader soms maar die is gewoon achterdochtig wat dat betreft. Hij gaat ook soms controleren waar ik mijn geld aan uitgeef via internet :mad: .
|
Soms bankafschriften maar verder nooit.
|
nee, moeten ze ook zeker niet gaan doen!!!
|
nee , en ze zouden moeten durven..
(haha lekker stoer :p) |
ja,behalve als ze denken dat t door een vriend of vriendin ofzo geschreven is.
|
Neuh, alleen m'n bankrekeningdingen, maar dat maakt mij niks uit.
|
Vroeger maakte me ma wel altijd mijn bankafschriften open maar nu hoeft ze dat echt niet meer te flikken.
|
Citaat:
|
Sommige ouders.
|
Zijn ze niet in geinteresseerd, in tegenstelling
tot m'n stiefzusje. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest hoor ik nooit wat van ze. Als ik s'avonds ergens naar toe ga dan zeg ik; dag mam! ik ga naar rotterdam. Zie je morgen weer. En met telefoneren vragen ze ook nooit wie het was ofzow. Maar die post kunnen ze maar niet van af blijven :mad: |
tot mn 18e deden ze dat nog wel steeds (wat ik niet leuk vond maarja), maar nu gelukkig niet meer
|
soms 'per ongeluk' :rolleyes:
|
Vroeger vaak, nu niet meer...
|
nooit. en dat is maar goed ook.
|
Mijn moeder maakt wel altijd de post van school open, terwijl die aan mij gericht is, maar verder gelukkig nooit.
|
Hier deden ze dat eerst ook. Totdat ik es een keer héél kwaad ben geworden (lees: staan schreeuwen, schelden en huilen). En sindsdien doen ze het niet meer. :) (y)
(ok, ze zijn wel altijd heel nieuwsgierig, en willen altijd weten wat er nou in zat, bla bla) |
nee, dat is hier echt niet gebruikelijk. Soms maakt m'n moeder bankafschriften wel open, maar daar weet ze van dat ik er niets geheim te houden heb. Andere post is van mij, en blijft van mij :)
Wat wel s gebeurt, is dat ik per ongeluk post van m'n broertje openmaak, omdat ik niet weet of t voor mij of voor hem is (we hebben dezelfde voorletter). maar ja... da's toch nooit persoonlijke post... |
Als mijn ouders dat zouden doen, zou ik heel hard gaan gillen, direct mijn post naar andere adressen laten sturen en dus gewoon verhuizen. Dat is míjn post, daar blijven zij maar gewoon van af. GElukkig doen ze dat ook niet. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |