![]() |
Wat is de goedkoopste ADSL aanbieder op dit moment??
Hallo,
Wij zijn van plan om ADSL aan te gaan schaffen. We zaten te denken om Tiscali ADSL light te nemen met een snelheid van 256/64 Kbit/s omdat ADSL Surf nog niet mogelijk is bij ons. Is dit echt de goedkoopste op dit moment of zijn er goedkopere?? |
|
Je moet wel goed kijken naar de dataverkeer limieten.
Met een beetje surfen en downloaden zit je zo aan je maximum bij die goedkope pakketten. |
Citaat:
|
Dat kan ook niet anders voor die prijs.
Vanaf €30 kun je wel redelijk goede ADSL Lite krijgen, denk ik. |
Met een beetje surfen en gamen zit ik al aan 100 mb per dag. Gewoon surfen en gamen, niet eens downloaden.
|
Dat abo van €15 is duidelijk voor mensen die haast niets doen dan af en toe surfen en email lezen, maar wel een stabiele always-on verbinding willen hebben.
Naar mijn mening is het voor die doelgroep zeker geslaagd. Maar voor iedereen die serieus van z'n verbinding gebruik wil maken zit je toch al snel aan een 512/256kbps verbinding met 10GB+ limiet. |
Citaat:
|
Dan heb ik het dus ook over downloaden hè.
Als je alleen wat wilt surfen etc is 2GB/maand voldoende. Als je wilt downloaden is 10GB/maand het minimum denk ik. Dat is surfen + gamen + 10 CDtjes (700MB) downloaden), zoiets. |
Ik zag bij Zonnet dat je maximaal 10 euro betaald voor de data die je meer download dan je limiet. En dat terwijl dat bij de anderen niet zo is. Dus op den duur download je gratis.
|
Citaat:
Ik wil overigens ook een andere verbinding gaan nemen, ik zit zelf te denken aan een 10 Mbit verbinding. Al weet ik nog niet helemaal zeker of dat nog steeds kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De in verhouding goedkoopste (prijs afgezet tegen snelheid) zijn ADSL SnelSurf oid (kwam m'n broertje mee aan via de UTwente) en Demon ADSL. Beide bieden een verbinding van 2048/512 aan voor 65 euro per maand. Vergelijk dat met de meeste andere aanbieders (1536/256 voor 85+ euro) en je ziet dat dat een topverbinding is voor een lage prijs. Hij is alleen bijna nergens leverbaar. Bij SnelSurf moet je bovendien student zijn om voor een aansluiting in aanmerking te komen. 100 Mb per dag is fucking weinig. Open twee grote Flash-gebaseerde sites en je zit al aan 10-15 Mb. |
Met een beetje rekenwerk lijkt mij Zon een goede provider. Maar ik hoor verhalen dat die niet echt goed is. Meerdere hier die dat vinden????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ff on-topic graag.
|
Komt erop neer dat rond de 15 euro de goedkoopste is.
Maar we waarschuwen je dat je wellicht snel aan de dataverkeerlimiet komt. Dat betekent waarschijnlijk bijbetalen als je erover gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
anders neem je een abo die 10 euro duurder is... waar je sneller kan internetten en meer dataverkeer mag genereren. |
Als je maar je verbinding door BB-NED laat hosten, altijd sneller dan al die KPN dochters.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44. |