![]() |
[Netwerk] Hoe opzetten?
Beste mensen,
we hebben hier nu thuis een laptop en een desktop computer, die ik graag aan elkaar zou willen koppelen door middel van een netwerkje. Op de laptop zit namelijk geen internet en printer, op de desktop wel. Wat is de simpelste/goedkoopste manier om deze twee aan elkaar te koppelen, zodat ik op de laptop kan printen en internetten? Verder gaat het netwerk gebruikt worden voor enkele games (Quake 2, Worms en AOE). Ik heb al een aantal van die usb starterkits gezien, zouden deze voldoen? Op de laptop zit XP professional, en op de desktop zit Windows 98. Het internet gaat via ADSL, met een usb modem gekoppeld aan de desktop. De laptop en desktop staan op ongeveer 15 meter afstand. In de laptop zit ook een draadloze Ethernetkaart (maar aangezien draadloze netwerken nogal duur zijn valt deze mogelijkheid al af) Bvd, laurens |
waarom gwoon geen netwerk via UTP kabel tussen de computers? is net zo makkelijk en gaat ook nog snel ook.
Als het goed is kun je dan automatisch vanuit je laptop een printopdracht maken en print ie uit (moet andere computer wel aanstaan) |
Kan ik dan gewoon naar de winkel lopen en vragen om een utp kabel en twee netwerkkaarten? Moeten de kaarten ook van hetzelfde merk zijn? En hoeveel kost 't ongeveer?, nogal krap bij kas :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar meestal zit er wel een netwerk kaart op de moederbord. Voor met de XP laptop's :) |
USB NIC kan ook hoor, €11 is de mijne. Handig voor comps die geen netwerk hebben, of als ik tijdelijk extra NIC in wil plaatsen.
|
Citaat:
Dus voor de laptop moet ik een PCMCIA netwerkkaart kopen, maar moet ik voor de desktop dan ook een PCMCIA kaart kopen? En hoort daar een utp kabel bij of een ander soort kabel? Sorry voor de vragen, ben een leek in dit soort dingen. @ Enlightenment, wat is een NIC? |
Citaat:
Network Interface Card Voor de laptop kun je dus een pcmcia of een usb netwerkkaartje kopen in je pc hang je dan gewoon een PCI kaart, á €7,5 |
Ok, dan weet ik genoeg. Bedankt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |