![]() |
Windows goed onderhouden
Ik vroeg me af wat jullie allemaal doen als je windows (xp) wilt optimaliseren?
ik doe oa b.v defragmentatie |
Op zich is dat niet nodig. Bij windows 98 moest je elke 2 maanden wel opnieuw installeren wilde je windows schoon houden, met XP hoeft dit niet meer.
Zorg er wel voor dat je niet al te veel rommel installeert, en houd je computer vrij van spyware en andere "malware". En als laatste: houd je windows up-to-date via www.windowsupdate.com |
Citaat:
die het nu eindelijk weer doet op chello-computers |
Citaat:
|
Een duur woord voor rotzooi, denk ik :D
|
AdAware bij de hand houden en geen matige/dubieuze software installeren. Ook zo veel mogelijk WHQL-drivers gebruiken voor je hardware. Systeemherstel, indexing- en interne brandservice uitschakelen. Hibernaten? Doen we nooit. Uit dus. Backups maken doen we met DriveImage (daar waar Symantec/Norton Ghost gewoon weigert te schrijven naar NTFS-partities in Caldera!). En verder Windows Update bijhouden.
Ik heb slechts een programma of 18 die ik geinstalleerd heb; en dat is dus de totale applicatie-count, van 't van Dale woordenboek tot Kazaa Lite. |
Gewoon geen rotzooi installeren en geen Internet Explorer gebruiken, dat scheelt al bergen.
|
Citaat:
|
Iedereen heeft volgens mij zijn/haar eigen methodes om windows netjes bij te houden ik denk zelf dat het helemaal niks uitmaakt wat je installeerd zolang je zelf maar goed weet hoe je ermee moet omgaan en het efficiënt weet te gebruiken.
|
Citaat:
-WJ |
glassex (y)
|
Citaat:
|
Regelmatig je register opschonen kan ook helpen (denk aan vage software die je verwijdert maar die wel allerlei troep in het register achterlaat), ik doe het zelf met Regcleaner werkt goed en t wordt bij mij althams merkbaar sneller.
|
Citaat:
|
Citaat:
die site is wel met 2 o's, maar ik denk dat dat nou niet echt goede dingen in het vooruitzicht stelt... |
Citaat:
|
Wat een bloated site :eek:
Hij mag z'n website wel eens opschonen. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22. |