![]() |
onderwerp spreekbeurt
Hey allemaal
Weten jullie nog goeie onderwerpen om een spreekbeurt van Nederlands over te doen? Ik moet binnenkort een spreekbeurt houden (wat ik totaal niet leuk vind) maar ik heb nog niet echt een goed onderwerp.. :confused: Andere tips omtrent spreekbeurten zijn ook welkom. greetz moi |
- iets uit het nieuws
- je hobby - een dier - een sport |
Moet het echt een spreebeurt zijn zoals je op de basisschool houdt of moet het meer een betoog ofzo zijn, waar ze bij Nederlands vaak nogal fan van zijn?
|
Het is cker niet zoals op de basischool, want ik zit nu in 6vwo,
en het cijfer gaat heel zwaar meetellen. Ik geloof niet echt dat het een betoog hoeft te zijn, ik moet gewoon 10 a 15 min. vertellen over een onderwerp, maar wel zo dat het interessant is om naar te luisteren...Ik denk dan ook niet dat een dier of sport een goed onderwerp is..... |
- mijn hamster
- mijn dwerghamster - mijn konijn - handbal |
Misschien een boek. Of iets over een kunststroming die je aanspreekt.
Een verhaal over een bekend persoon, waar je misschien bewondering voor hebt. En als je niet de eerste bent, kun je de kunst misschien afkijken van anderen en op basis van hun onderwerpen zelf iets bedenken Succes (y) |
|
Kan je dat niet een gedeelte uit je profielwerkstuk bespreken. Daar ben je toch mee bezig, heb je al genoeg informatie over. Dan sla je twee vliegen in een klap. Bovendien heb je dan iig wel een geschikt onderwerp.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40. |