![]() |
Zelf kattenspeeltjes maken
Ik wil graag wat speeltjes voor de katten hier in huis, ik vroeg me af of jullie ideetjes hadden of ik zelf enkele dingen in elkaar kan knutselen waar ze echt plezier mee kunnen maken :)
|
Leuke topic :)
Ik weet het zelf helaas niet zo goed. Geur speelt vaak een grote rol in het spel van de kat, wellicht kan je daar iets mee doen. Maar goed, ik ben ook wel nieuwsgierig. |
Ik heb nu nog maar een katje, nu de andere dood is, en ik heb een heleboel dingen voor haar gemaakt omdat ze de hele tijd eenzaam naar buiten zit te staren. Wat ze het leukste vindt, zijn simpele propjes aluminiumfolie. Verder touwtjes met voorwerpen eraan ergens ophangen, vindt ze ook leuk. En en kartonnen doos waar ze in kan wegkruipen, en aan de zijkant haar nageltjes kan scherpen. En als laatste heb ik ook nog een bakje kitty grass gekocht :)
|
Die van mij word altijd helemaal wild van TOUWTJES!!!! :D Verder krantenproppen ofzo....
|
Of zelf zakjes naaien en die vullen met kattegras zodat je een soort balletjes gevuld met kattengras krijgt. Dat is bij onze katten altijd wel een succes.
|
Een kat kan met van alles spelen zolang het maar veel beweegt.
Ik heb verleden jaar een kunstei gekocht voor een werkstuk van school. het werkstuk werd niets maar de kat is nog steeds blij met dat ding dat rolt en draait en onverwachts wegspringt. Touwtjes zijn ook favoriet en sokken. Ik heb een tijd geleden een veter aan een sok vastgemaakt. Een hit! Hij is er maanden zoet mee geweest. |
Mijn kat vind mijn haar ook zwaar interessant :confused: :D
|
Je balt je hand tot een vuist en gaat hiermee zachtjes over de grond op een halve meter van de kat. De kunst is nu om niet je handen weg te trekken als de kattennageltjes in je handjes worden geplant, waaraan vervolgens wordt geknabbeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken iemand waarbij dit gebeurd is, dus pas hier vooral heel goed mee op! |
Citaat:
|
15000ste post hier
|
Citaat:
Maar ik let er wel goed op! |
Citaat:
Aluminium balletjes vonden ze ook leuk, maar op een gegeven moment gingen ze dat opeten enzo. Dus dat krijgen ze niet meer. Pingpongballetjes vinden ze erg leuk en van die muisjes, maar ja, die maak je niet zelf. Touwtjes en van die lintjes van cadeautjes, vinden ze ook helemaal geweldig (vooral die laatste). Mijn katten willen nooit kattensnoepjes (niet dat dat nu per se moet, maar goed), dus had ik het zakje met de snoepjes op een plank neergelegd. Toen ik 's morgens de woonkamer in kwam, lag het zakje kapot en half leeg op de grond. Toen heb ik de andere snoepjes ingepakt en op de plank/grond neergelegd. Het open scheuren vonden ze geweldig. En de snoepjes waren opeens ook lekker. :D Verder vinden ze dozen, pennen en stukjes papier ook errug leuk. En alles wat kan scheuren ed. |
Koop valeriaan tinctuur, en doe daar een aantal druppels van op een touwtje met knopen ofzo.. Vooral katers zijn helemaal weg van die geur, en worden helemaal leip.
|
Citaat:
|
een hengel maken van een lange stok en een veertje aan een touwtje, heel leuk:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |