Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   doden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=584847)

eriktush 30-08-2003 18:34

doden

ik heb in mijn vakantie in croatie 3 doden gezien
Een was er na in te ondiep water gedoken te hebben kop gestoten en verdonken deze werd gereanimeerd maar dat hielp niet ik heb de reanimatie en hel lijk van 2m afstand gezien.
2e dode was een vent die neergestoken was (10 mes steken was conflict tusen croat en joegslaaf hoorde ik later) lag in de haven s'ochtens vroeg toen ik daar heel vroeg rond liep bener langs gelopen was al politie bij ook 2m.
3e dode was een kind wat van 1 jaar ofzo wat van 3 hoog naar beneden viel. al deze dingen heb ik gezien in op was geen pretje maa het deed me niks en nu doet het me nog steeds niks.
maar als ik dit aan veel van mijn vrienden vertel geloven ze het niet of vinden ze dit niet normaal dat ik dat allemaal maar kan aanzien. wat vinden jullie ervan?

Fade of Light 30-08-2003 18:51

ik zou er waarschijnlijk ook niks op geven. Boeiuh je kent ze niet. Er gaan elkke dag honderden mensen dood etc etc. Niks om je druk over te maken.

Dark Psycho 30-08-2003 18:59

ik neem aan dat je er niet mee in contact was gekomen? als iemand geen relatie heeft gehad met een dode, voelt hij ook niets. iig, dat lijkt mij met jou situatie.

maak je er niet druk over. ze zijn dood.

Leonoor 30-08-2003 19:08

Als ik mensen niet ken en niet mee maakt dat er iets met ze gebeurd, dan houdt het me ook niet heel lang bezig over het algemeen. Als ik me door iedere dode die ik zie me verrot zou voelen, dan zou ik geen leven meer hebben. En over aan kunnen zien...je ziet het of je ziet het niet, heb je daar een keuze bij?

Drie doden op één dag is ook wel een beetje veel van goede, denk ik. Misschien dat je vrienden het daarom niet kunnen/willen geloven?

Quiana 30-08-2003 19:35

Het zou mij wel wat doen om het lijk zelf te
zien, gewoon omdat ik zoiets ontzettend luguber vind,
zeker als het lijk is toegetakeld ed.
Maar goed, kan ook niet goed tegen lijken in films
ed, dus dat ligt ook wel aan mij geloof ik. :o

Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat ze het
niet geloven, één dode in een vakantie is al uitzonderlijk imo,
dus is 3 idd wel veel..

Plus dat andere mensen er misschien meer moeite mee zouden hebben, en het moeilijk voor te stellen is dat je er heel makkelijk over doet ed?

C'est moi 30-08-2003 20:24

um ik herken dat dat van niks volene ik voel nml echt niks!!! maar dat kom omdat ik stps heb.
maar ja kweet niet is toch wel raar lijkt me.

chretienne

WB_Oud 30-08-2003 20:53

Ik vind het raar als mensen wél iets voelen bij het zien van een onbekend lijk eigenlijk. Een kind is hierop een uitzondering, maar verder? Ik zou er ook niet wakker van liggen.

Fade of Light 31-08-2003 00:00

Citaat:

WB schreef op 30-08-2003 @ 21:53:
Ik vind het raar als mensen wél iets voelen bij het zien van een onbekend lijk eigenlijk. Een kind is hierop een uitzondering, maar verder? Ik zou er ook niet wakker van liggen.

waarom is kind een uitzondering? "een heel leven voor zich" zeker? So fucking what? kind ken je toch niet, evenmin als de andere doden.

Snakeboy 31-08-2003 16:12

Citaat:

Fade of Light schreef op 30-08-2003 @ 19:51:
ik zou er waarschijnlijk ook niks op geven. Boeiuh je kent ze niet. Er gaan elkke dag honderden mensen dood etc etc. Niks om je druk over te maken.
Ja nou, het zou voor hetzelfde geld iemand kunnen zijn die je kent...
En het is best erg om zoiets mee te maken, je hebt het wel ff over iemand die zojuist een leven heeft verloren.. :(

Snakeboy 31-08-2003 16:14

En stel dat iemand voor de trein springt, raakt dat jou dan ook niet?

Fade of Light 31-08-2003 17:05

Citaat:

Snakeboy schreef op 31-08-2003 @ 17:12:
Ja nou, het zou voor hetzelfde geld iemand kunnen zijn die je kent...
En het is best erg om zoiets mee te maken, je hebt het wel ff over iemand die zojuist een leven heeft verloren.. :(

ja hey, er gaan per dag honderden mensen dood. Stel dat 1 daarvan een bekende is....zo blijf je bezig met "ergeren"...niet echt slim. En we gaan allemaal dood, dus ook die personen. Live with it.

Nee ik raak ook neit gemotioneerd door mensen die voor de trein springen, wat overigens niet wil zeggen dat ik soliciteer voor werken bij de NS :P

You are gonna die, until you know that you are useless - fight club

Loezzel 31-08-2003 18:00

Wow, wat zijn hier koelbloedige mensen zeg. Ik zou er wel heel lang mee bezig zijn. Alleen al om het feit wat ik gezien heb, maar ook om het feit dat ik dan erg lang met de gedachte bezig ben: jeetje, die mensen waren er nog helemaal niet aan toe om dood te gaan, ze hadden allen nog een heel leven voor zich!
Ook al ken ik die mensen niet, ik zou het verschrikkelijk vinden...

Choke 31-08-2003 18:06

Citaat:

chretienne schreef op 30-08-2003 @ 21:24:
dat kom omdat ik stps heb.
chretienne

wat is dat?? :confused:

mathfreak 31-08-2003 18:48

Citaat:

Choke schreef op 31-08-2003 @ 19:06:
wat is dat?? :confused:
STPS is een afkorting voor schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Mensen met zo'n stoornis denken dat gebeurtenissen in hun omgeving een speciale (meestal negatieve) betekenis voor hen hebben. Verder is er sprake van een sterke sociale angst, magisch denken, ongewone zintuiglijke waarneming of een sterk geloof in helderziendheid.

Fade of Light 31-08-2003 19:20

Citaat:

Loezzel schreef op 31-08-2003 @ 19:00:
jeetje, die mensen waren er nog helemaal niet aan toe om dood te gaan, ze hadden allen nog een heel leven voor zich!

tuurlijk waren ze er wel aan toe...je bent eraan toe wanneer het gebeurt.

BBEM 31-08-2003 21:35

in de vakantie reed ik op een franse snelweg en voor mij was een ongeluk gebeurd en je zag die dode mensen die uit de auto's waren gesleept langs de kant van de weg liggen dat was niet echt prettig maar omdat je ze verder niet kent vergeet je het ook weer alleen je gaat geen 200 meer rijden als je zoiets gezien hebt. het was natuurlijk wel flink schrikken als je zoiets ziet, ook nog een foto van gemaakt (als ramptoeris zijnde)
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=300099

Fade of Light 31-08-2003 21:36

[niet serieus] had je geen zoomlens?[/niet serieus]

Droyd 01-09-2003 23:56

Het zou me zeker iets doen...Zeker wanneer ik getuige zou zijn van drie kadavers over zo een korte periode, zou ik geneigd zijn om vreemde dingen te gaan denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.