![]() |
Hoe gaan jullie met ergernis om?
Ik erger me heel vaak aan stomme dingen, ik zit dan de hele tijd te mekkeren, hoe gaan jullie met dergelijke dingen om?
Misschien leer ik hier nog wel uit :) |
Ik erger me aan iets, en dan ga ik me zitten ergeren aan dat ik me eraan erger. Tot iets leuks mijn pad kruist wat mij mijn ergernis doet vergeten. :)
|
Als ik er niets aan kan doen heb ik zoiets van "ja laat maar" en dan is het meestal over. Als ik er wel iets aan kan doen dan gaat mijn ergenis vaak door (als ik er niets tegen DURF te doen) of ik doe wat aan de oorzaak van de ergernis..
|
Jezelf er gewoon overeen zetten is altijd het beste. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
Ligt er aan wat voor dingen en wat voor zin je hebt. Met sommige dingen ga ik goed om, maar met andere dingen raak ik best wel gefrustreerd.
|
Citaat:
|
Ben dan ontzettend chagrijnig. Reageer ook zo. Heel kortaf en heel verveeld. Mjah, ik ben niet echt aardig dan :D
|
Hangt ervan af waarover het gaat en in wat voor situatie
het is ed. Als ik het bijv kan oplossen door iets tegen een ander te zeggen, ('hou eens op met tikken tegen de tafel'), dan doe ik dat, kan ik het door wat voor reden dan ook niet oplossen, hou ik het voor me, of ga klagen tegen een persoon die naast me zit. (als het een bekende is ed). :o |
KILL KILL KILL
Zo dus |
ik doe dr vrij weinig aan, blijf me net zo lang ergeren tot ik iets anders vind wat nog irritanter is en dan ga k me daar aan ergeren :)
|
Het heel direct zeggen, of er over zwijgen. Beide geen goede opties want het veroorzaakt spanningen.
|
Dat ligt er een beetje aan waar het over gaat..
als iemand bijvoorbeeld heel irritant steeds dezelfde beweging maakt (zoals mijn vader die altijd met zijn voet tegen de tafelpoot aan tikt) zeg ik daar wat van. Maar als bijvoorbeeld iemand in een kroeg heel over-kijk-mij-lekker-en-geil-staan-dansen danst, zeg ik daar niks van, maar spui ik mijn ergernis op bekenden om mij heen, dan kunnen we ons er tenminste samen aan ergeren en is het nog leuk om naar te kijken ook :) |
een leuk liedje in m'n hoofd halen en daarop concentreren. Werkt beter dan tot 10 tellen :)
|
ik zeg t meteen als ik me aan iets of iemand erger
|
Als ik me erger kan ik me moeilijk stil houden. Soms probeer ik me er niet veel van aan te trekken en het te vergeten, maar dan ga ik me alleen nog maar meer ziten ergeren. Als de situatie er enigszinds naar is, zeg ik er wat van, al is het alleen om mijn frustratie te kunnen uiten.
|
Of ik zeg het gewoon tegen de persoon, of ik heb er lol om met een vriendin, of ik erger me gewoon rot.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |