![]() |
[Flatscreen] Goede monitor?
Het gaat om onderstaande monitor:
http://data.neovo.com/doc/english/pr...%20f15_f17.pdf En dan de F17. Die kost nu slechts 315 euro, is het wat? |
Ik ben geen kenner, maar de response-time ziet er wel ok uit :o En hij ziet er ook wel leuk uit :o
|
Neovo bouwt qualitatief érg goede TFT's, zeker doen zou ik zeggen.
Hier duik ik een beetje in het vage, maar ik meen dat Neovo gebruik maakt van 4 'lichtbuizen', ipv 2 bij andere fabrikanten. Het beeld wordt dus van 4 kanten belicht ipv, en is dus meer regelmatig verdeeld. Response tijd is goed inderdaad (een van de laagsten op de markt meen ik), voor de rest ook wel prima (inkijkhoek en contrast ratio maakt eigenlijk geen fuck uit :>) |
Citaat:
Dit topic op GoT is ook interessant als je een TFT gaat kopen. Ik heb onlangs een L1710B gekocht en ook een Neovo overwogen. Het grote nadeel van die monitor vind ik dat ie geen DVI ingang heeft. Een TFT scherm hoort IMHO een DVI ingang te hebben. Die dingen zijn niet voor niets digitaal. Je schijnt 't verschil tussen D-Sub en DVI behoorlijk te kunnen merken. Als je geen DVI uitgang op je videokaart hebt gaat dat feest natuurlijk sowieso niet door, maar besef wel dat je dan wel wat kwaliteit misloopt. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
CRT Monitoren zijn niet geheel digitaal. De bekabeling die toen gebruikt werd was daarom ook niet digitaal. TFT's daarentegen zijn wél geheel digitaal. De ouput van een videokaart is ook digitaal te maken. Logisch gevolg; digitale kabel van videokaart naar TFT en klaar. Echter; veel mensen hadden nog een D-sub aansluiting op hun videokaart, en geen DVI. Goedkope TFT's hebben daarom vaak alleen een D-sub aansluiting, dat scheelt in 't geld. Nieuwe videokaarten en TFT's hebben wel een digitale in/uit-gang, waardoor er geen kwaliteitsverlies optreedt bij 't verzenden van data van Pc naar monitor. Schijn je bij TFT's wel aardig te merken.. |
Citaat:
Zal ook wel 'n vrij groot verschil zijn zeker als je DVD's op je pc afspeelt? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |