![]() |
Teveel loon
ik heb veel teveel loon gekregen! meer dan 500 euro teveel... Ze hebben inplaats van 1987 van mijn geboorte datum 1978 gemaakt! dus is mijn loon veel hoger...
wat kan ik nu het beste doen? hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? |
Het geld apart zetten.
Ze komen er toch wel achter. Beetje lullig als je dan alles al uitgegeven hebt. |
Net doen of je neus bloedt en je dat niet hebt gezien ofzo. Dat je al dacht: jeetje, wat veel. maar dat je dacht dat je gewoon zoveel verdiende ofzo.
En inderdaad het extra geld apart zetten voor het geval dat. |
Citaat:
Ik krijg momenteel ook elke maand 250 Euro teveel studiefinanciering. Al dat geld zet ik maandelijks apart omdat ik toch wel weer dat er een dag komt dat ik het moet afgeven. Momenteel ontvang ik er een leuke rente voor. |
ik ken iemand die heeft 700 euro gekregen en heeft geen idee waar het vandaan komt. en hij heeft het al een jaar en nog niemand heeft erom gevraagd.
|
Dat hangt er van af hoe eerlijk jij bent.
Laten we vooropstellen dat de kans dat er ooit door jouw werkgever ontdekt wordt dat er teveel loon is betaald, vrijwel nihil is. Die loonstrook verdwijnt in een archief en komt nooit meer op tafel. Het is echter wel onverschuldigd betaald en kan dus in principe elk moment worden teruggevorderd. Het is dus aan jou om te belissen wat je ermee doet. Zelf zou ik ze erop attent maken, omdat ik een naar gevoel krijg van het uitgeven van geld wat niet van mij is. Maar dat moet je voor jezelf bepalen. |
Ze komen er waarschijnlijk wel achter, want misschien hebben ze bij meer mensen die fout gemaakt..
Je kan het geld idd wegzetten zodat je het altijd terugkan storten, of je kan het zeggen.. Ik zou het gewoon ff wegzetten omdat ze me toch al wienig betalen :D |
Kan je wel even 9 jaar eerder met pensioen :p
|
ik heb deze maand ook 2 x zoveel gehad. Kweetnie hoe het kan maar ik ben naar mijn leidinggevende gegaan en t gezegd. Heb mijn aantal uur ingeleverd en een kopie van mijn loonstrook, ze zoeken het nu zelf maar uit.
ondertussen heb ik het geld opzij gezet |
Als je het uitgeeft en ze vorderen het terug heb je een probleem, dus ik denk dat je het beter gewoon even kan melden en terugstorten anders is het het volgende loonstrookje weer precies hetzelfde...
|
Tja ligt eraan omdat het hier om je geboorte datum/jaar gaat is het waarsdchijnlijk een terug komende fout
De 2 beste mogelijkheden zijn: 1. Zet het appart en wacht af 2. Geef het aan bij je baas Geef het geld NOOIT uit! |
Als ik jou was zal ik het maar zeggen. Zeker doordat het wel terug gaat komen denk ik.
|
Citaat:
|
allemaal jaloers!! gewoon uitgeven!! :p ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerlijk gezegd zou ik het zelf denk ik ook wel zeggen als ik te veel had gekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het voor een uitzuigbureau is moeten ze er zelf maar een keertje achterkomen. Eerst willen ze je aan de meest debiele baantjes helpen, en daarna ontdek je bijvoorbeeld dat je als 17 jarige maar iets van 3 euro per uur verdient.
Laat ze dan de tering krijgen, en ga lekker rente vangen.. |
Citaat:
Mijn zusje heeft een tijdje (half jaar oid) minstens iets van 8000 gulden per maand 'salaris' op haar rekening gestort gekregen en daarbij nog allerlei 'extra's' (was van de Erasmus Universiteit oid). Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal weer er af geschreven, maar ze had wel iets van 100 gulden rente oid. Die rente was wel voor haar. Als ze het geld uit had gegeven, dan had ze toch wel een (enorm) groot probleem gehad. |
Citaat:
Misschien was t wel drugsgeld en is de storter nu het slachtoffer geworden van een misdrijf omdat ie niet op tijd betaalde :P (sorry,.. ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Reden om een andere bank te nemen? :p) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou het idd wegzetten, later terugbetalen en de rente houden
|
Hebben zij wel het recht om het terug te eisen?
|
Citaat:
|
na hoeveel jaar hebben ze geen recht meer om het terug te eisen? En stel dat je ontslag neemt, mogen ze het dan nog terugvorderen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07. |