![]() |
Charles Bronson (81) overleden.
LOS ANGELES De Amerikaanse filmacteur
Charles Bronson is zaterdag overleden in Los Angeles.De 81-jarige 'tough guy' Bronson bezweek aan een longontsteking. De pokdalige Litouwse immigrantenzoon Charles Buchinski moest na school de mijn in,maar na de Tweede Wereldoorlog nam hij acteerlessen.Vanaf 1950 speelde hij in tientallen films,maar pas in 1960 brak hij door met The Dirty Dozen. Als harde jongen met het hart op de goede plaats was Bronson op zijn best. In de succesvolle film Death Wish neemt Bronson bloedig het recht in eigen hand als zijn gezin wordt vermoord.De film kreeg maar liefst vier vervolgen. bron: NOS Teletekst Bij deze een eerbetoon aan ''The man with the harmonica" in Once upon a Time in the West. |
Citaat:
R.I.P. :( |
Ik las het net ook ja, R.I.P. Charles :(
|
Schitterende Westerns heeft ie ingespeeld. En Death Wish was ook vermakelijk :(
|
Wie moet nu het tuig van de straat verwijderen :(
|
Ik kan niet zeggen dat ik em zal missen...
|
rip yo, once upon a time in the west was idd zijn beste rol (y)
|
Charles Bronson, tja wat moet ik er van zeggen... Super bekend geworden door zijn rol in Once Upon a Time in the West... Verder ken ik hem eigenlijk alleen als koning van de B-film...
R.I.P. dude... |
in the magnificent seven was ie ook wel goed :)
en the great escape |
RIP dan maar
|
In de jaren zestig en zeventig heeft hij aan een redelijke aantal zeker niet verkeerde films meegewerkt, en daarvoor ben ik hem dankbaar.
Zonde. :( |
Hm, welke film was dat met die man die in z'n nakie vrouwen om zeep hielp? Da's de enige film van Bronson die ik gezien heb. Ik dacht eerlijk gezegd dat ie al dood was.
|
Ik wist niet dat die zo oud al was toch knap dat die zo lang is blijven acteren.
RIP |
The Dirty Dozen en Once upon a time in the west waren allebei
meesterlijke films, en nu is ie dood *jank,jank,jank* |
Ja. Was een goed acteur.
|
godverdomme zeg. :(
|
grote zonde :(
|
:( r.i.p.
|
No offence, ik vond het een acteur van niks!
Once upon a time was goed, maar die troep die daarna kwam... Death wish t/m 5 :confused: Ik gun het hem niet dat hij dood is natuurlijk...Maar ik ga hem niet missen (op het witte doek ga ik niet zeggen) in de videotheek. |
Erg jammer dat hij overleden is, maar wel op de respectabele leeftijd van 81 jaar. :)
Dat is toch wel iets, het was een natuurlijke dood. Hij was wel echt een goede acteur. |
Rest in peace Il Brutto.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |