![]() |
Het rippen van DVD's.
Hai! :)
Ik heb een DVD-ROM-speler, en ik denk dat ik dan ook wel DVD's kan rippen, als ik maar de juiste software download. Maar ik ben een beetje terughoudend tegenover DVD-rippen; er kan toch wel heel wat misgaan, denk ik. Daarom wil ik graag het volgende aan jullie vragen: - Zijn er grote nadelen bij 't DVD-rippen? Bijvoorbeeld, ondervindt de originele DVD (die ik ga rippen) er schade van? Want dat zou ik dus absoluut niet willen. - Moet er een beveiliging gekraakt worden op de originele DVD? Zo ja, hoe kan ik zien of de DVD beveiligd is, en hoe moet ik het dan gaan kraken? - Als ik een DVD rip, kan ik de film dan bijvoorbeeld als MPEG-file of als AVI-file op mijn computer opslaan? - Wat is de allerbeste, veiligste en betrouwbaarste DVD-ripper, met de beste kwaliteit? Dat zou ik graag willen weten. Ik hoop dat er hier een aantal mensen zijn die me hier duidelijkheid over kunnen verschaffen. :) Alvast hartstikke bedankt voor de moeite! :) (y) :cool: Groetjes, Ripper |
Citaat:
|
Citaat:
Over de vragen: - Je moet er voor zorgen dat je een redelijk grote buffer gebruikt, zodat je DVD-rom niet te vaak en te veel aangesproken wordt. Dit is nml wel slecht voor je hardware. Een buffer van 50-100MB is minstens aan te bevelen. - Rippen en meteen decoden kunnen de meeste programma's wel. Output naar DivX, MPEG, VCD, SVCD etc is meestal wel mogelijk, als je de codec maar hebt. Ik weet niet of het de beste is, maar ik heb DVDx 1x gebruikt om een film te rippen naar DivX (meer als test dan iets anders). Hij deed er echter wel ruim 4 uur over, dus rippen en encoden tegelijk bij voorkeur 's nachts doen ;) |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |