![]() |
Weg.
Weg.
Weg getrokken Weg gezogen Weg gelopen Weg gesneden Weg gedaan Weg gewaaid Weg gekeken Weg gelegd Afgepakt Meegenomen Vertrokken Moederziel alleen Weg weg weg, Het is nu eenmaal zo. Weg gekwijnd Weg gepakt Het ga je goed. En doei. Weggeschreven Weg gepinkt |
De opsomming gaat voor mij net iets te lang door...je begint echt alle woorden te zoeken die maar met 'ge' beginnen, daardoor vind ik dat het gedicht irritant wordt om te lezen. Verder vind ik dat je eigenlijk maar één boodschap telkens blijft herhalen; het woordgebruik is niet echt orgineel, het komt op mij nogal oppervlakkig over.
|
De opsomming vind ik ook telang, en dat 'en doei' vind ik niet echt mooi staan. Doe dan dag ofzo, doei is best wel een dom woord denk ik, en het past niet in je gedicht. Verder vind ik het wel okeej denk ik
|
Mij een zorg, ik deed het om het van me af te schrijven. En het werkt. :)
|
Citaat:
Nog een toevoeging; volgens mij moeten de meeste van die woorden toch echt aan elkaar geschreven worden, op deze manier is het ook grammaticaal niet helemaal verantwoord... (maar dat kan natuurlijk ook de bedoeling zijn... hoewel?) |
Citaat:
Gezien je reactie, zou je het misschien beter op psychologie kunnen zetten.... |
Weg.
Weggetrokken Weggezogen Weggelopen Weggesneden Weggelegd Afgepakt Meegenomen Vertrokken Moederziel alleen Weg weg weg, Het is nu eenmaal zo. Weggekwijnd Weggepakt Het ga je goed. Tot later. Weggeschreven Weggepinkt |
True true true :o
Zo beter? |
Citaat:
|
ik vind hem eigenlijk heel mooi, olaf. :)
ik moest gewoon je volledige naam gebruiken, stond zo gewichtig. :o |
Citaat:
Offtopic: :o :p |
Citaat:
|
Citaat:
Weg. Weggetrokken Weggezogen Weggelopen Weggesneden Weggelegd Dit zou ik een beetje veranderen in: Weg. Weggetrokken Weggezogen Weggesneden Weggelopen ... Weggelegd Ik vind dat persoonlijker mooier klinken, vooral omdat 'weggezogen' en 'weggelopen' nu diezelfde O-klank hebben en dit een soort van 'rijm' geeft zeg maar.. (Mja..een klinkerrijm ofzo?) Verder klinkt het wel 'leuk'/'goed'. |
Citaat:
Dan maak ik er dit van: Weg. Weggetrokken Weggezogen Weggesneden Weggelopen Weggedaan En weggelegd Afgepakt Meegenomen Vertrokken Moederziel alleen Weg weg weg, Het is nu eenmaal zo. Weggekwijnd Weggepakt Het ga je goed. Tot later. Weggeschreven Weggepinkt Dat tot later wil ik graag laten staan, wat ik zie het niet als het populaire 'laters', maar meer als het echte ('officiele/deftige') later. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00. |