![]() |
horeca
wat is het minimumloon van het CAO in de horeca?
want waar ik ga werken zou ik dan 15 % daarboven zitten en ik heb geen idee hoeveel dat nou is |
ik werk ook in de horeca. Als je zeventien bent is dat 3,20 per uur...
:( zwaar weinig dus. Als je nou in de bediening werkt krijg je tenminste nog eens fooi, maar nee hoor :| |
minimumloon is minimumloon of je nou in de horeca werkt of niet
|
Citaat:
zoals ik al zei is er een cao... het minimumloon in de horeca is hoger dan als je in een winkel zou werken, dat is iets van 2,90 ofzo en horeca dus 3,20. |
weet iemand toevallig hoeveel je in de horeca per uur minimaal verdient als je 19 bent? ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een baan heb en wil eigenlijk alvast even weten hoeveel ik minimaal ga verdienen :) en uit alerlei tabellen die ik heb gevonden kom ik niet echt uit
|
weet iemand hoe dat eigelijk zit met fooien?? (als je in een restaurant werkt.)
"moet'' het eigelijk een bepaald percentage zijn,..offuh?? En indd,..wat het minimumloon is, want ik ben ook aan het denken om in een restaurant te gaan werken. |
een fooi is een belong voor goede service. de gast bepaald dus of hij/zij wel of geen fooi geeft en hoeveel. het netst is echter om een fooi te geven die minstens 10% is van het te betalen bedrag. Dus heb je voor 50 euro gegeten en wil je een fooi geven, geef je vaak minstens 5 euro.
ik geloof dat het zo werkte. |
Citaat:
|
die 10% of zelf 15% in Canada is meer ingesteld dat dat het salaris is van de serveersters/ obers. Omdat we hier in Nederland (en volgens mij inmiddels overal) per uur betaald krijgen zit je niet echt gebonden aan een bepaald percentage, of zelfs wat netjes is. Geef aan je ober wat je hem wilt geven, wat je vind dat hij/zij waard is en uiteraard naar gelang zijn inzet die avond.
|
Citaat:
maar iemand van 17 verdiend in de supermarkt al minimaal 4 euro per uur |
Citaat:
|
zoek eens op het minimumloon. ik heb het opgezocht er staan alleen minimumloon gerangschikt op leeftijd.
ik kan het niet op dit moment opzoeken maar je kunt het hier wel laten berekenen. http://www.berekenhet.nl/modules/wer...nimumloon.html |
http://home.szw.nl/navigatie/rubriek...&link_id=26917
minimumlonen nu wil ik zien waar jij je info vandaan haalt. je weet dat info via via niet zo betrouwbaar is als zo'n site als deze |
Citaat:
ik verdiende excl btw en excl. fooi 6 euro. Dat kwam netto op iets van 6,50 per uur uit. Horeca wordt meestal beter betaald omdat het gewoon hard werk is. Veel bedrijven denken nog weg te komen met een loon van 3,20 maar mensen met een beetje ervaring kunnen al gauw meer eisen. Fooi is nooit verplicht. Het was ooit wel verplicht om 10% van het bedrag te geven als fooi, maar tegenwoordig werd het vaak al in de prijs opgenomen. Zoiets ving ik een keer op, het kan anders zijn. |
Citaat:
Naja, ik doe ook niet precies horecawerk, ik werk dan wel in een hotel, maar ik ben medewerker huishoudelijke dienst, wat inhoudt dat ik schoonmaak en dergelijke. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |