![]() |
Dames- of herenfiets?
Wat heb jij?
Ik een damesfiets. :o Is gewoon makkelijker, handiger. :) Waarom zou je zo'n idiote herenfiets met zo'n rare stang kopen als je ook een normale fiets kan kopen waar je normaal op kan gaan zitten en normaal af kan stappen? :p |
Die rare stang komt de stijheid van het frame ten goede. Waarom denk je dat er op racefietsen en mtb's voor dames ook gewoon zo'n stang zit? Niet voor de sier in ieder geval...
Al maakt dat voor een stadsfiets natuurlijk geen reet uit, maar toch. |
ik heb gewoon een herenfiets, beetje je been optillen om op/af te stappen is een kleine moeite :)
|
damesfiets
|
ik heb 2 herenfietsen :p
|
geef mij maar een damesfiets, het liefts zo oud mogelijk met een lekkere grote stuur en zadel
|
Damesfiets.
|
voor mij nooit meer een herenfiets. Je weet wel als je hard wilt fietsen doe je dat toch staand. Ik deed dat dus ook, en op mn top snelheid brak mn trapper af. Je raad het al, met mn volle gewicht die stang tussen me ballen. Ik lag volgens vrienden 10 min KO op de grond. Ik weet niet meer of het vanwege de pijn of om het feit dat ik misschien geen nakomelingen meer kon krijgen was. maarja gelukkig werken de zaakjes down under nog perfect... :p
|
Conclusie: De meeste dames hebben een damesfiets en de meeste heren een herenfiets en natuurlijk zijn er uitzonderingen vanwege de stang... :rolleyes:
SLOT |
Een herenfiets.:)
Ik mis die stang dus echt als ik op een damesfiets rij...ik weet ook niet waarom. |
Een herenfiets. :)
|
een...
. . . . . . . . ... damesfiets. |
Citaat:
Ik twee herenfietsen :) |
Ik had eerst een oude herenfiets voor naar het station, maar die hebben ze gejat :(
En toen ging mijn eigen fiets maar mee :) Die is nog niet gejat :P |
Citaat:
|
sookie :o
|
Citaat:
Aan jou de keus :P |
Citaat:
|
Ik heb beiden.
Maar prefereer het damesmodel. |
Damesfiets , maar heren fietsen met een fatsoenlijk zadel fietsen echt ZOOOO lekker :)
|
dames :)
|
damesfiets
|
Damesfiets natuurlijk
|
dames fiets natuurlijk :) ;)
|
Een herenfiets
|
Damesfiets, Ik denk ook niet dat een vrouw gauw op een mannen fiets zou gaan fietsen, maar andersom dan weer wel.
|
een herenfiets
|
damesfiets:)
|
Citaat:
|
Toch zit een damesfiets veel gemakkelijker doordat er geen stang is. Vroeger moest deze stang gemaakt worden voor de stevigheid van de herenfiets omdat de gemiddelde man zwaarder was dan de gemiddelde vrouw. Tegenwoordig is dat niet meer nodig, maar men blijft het gebruiken. De reden daarvoor weet volgens mij niemand.
|
Damesfiets makkelijker, haha, hoe onlenig moet je wel niet zijn om op een herenfiets van normale hoogte te kunnen? Bovendien is het een kwestie van wennen. Damesfietsen rijden ook slecht, omdat de zogeheten binnenbeenlengte veel korter is.
|
Citaat:
Maar een beetje gare fiets is één en al ellende wat dat betreft. Ik heb wel eens op zo'n ding gezeten.. Bij iedere keer als je trapt voel je het frame een beetje meebuigen. En't zuipt zo nog energie ook. |
Geen fiets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Damesfiets :D
|
Citaat:
|
m'n renfiets is unisex, m'n stadsfiets is een damesfiets.
|
Vroeger had ik een jongenscrossfietsje :)
Nu alleen een damesfiets. Is inderdaad veel makkelijker ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Herenfiets, duh :o