Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Engelse literatuur --> Wie heeft deze boeken gelezen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=587461)

spunky 02-09-2003 15:33

Engelse literatuur --> Wie heeft deze boeken gelezen?

Heej!

Ik moet voor Engels een literair boek lezen en ik kan uit de volgende 5 boeken kiezen:

- The Italian Girl van Iris Murdoch
- The Severed Head van Iris Murdoch
- The Good Terrorist van Doris Lessing
- The Summer Before The Dark van Doris Lessing
- Zen And The Art Of The Motorcycle Maintenance van Robert M. Pirsig

Nu is mijn vraag: heeft iemand van jullie iemand één van deze boeken al eens gelezen? Zo ja, kun je me dan misschien vertellen of het een beetje een leuk en/of leesbaar boek was?

Dankje! :)

DutchECK 03-09-2003 13:56

Kan je niet helpen, sorry :)

alpha 03-09-2003 14:14

Kijk bij het huiswerkgedeelte van Scholieren.com of er een uitreksel van is, zoja, kun je hem doorkijken en dan zie je snel genoeg of het je wel of niet aanspreekt. Ook staat er meestal wel een mening bij.

Daarnaast: smaak verschilt heel erg per persoon, vandaar ook dat jij wilt weten welke boeken leuk zijn of niet. Toch zouden wij hier niet kunnen vertellen welk boek wel mooi is want een paardengek zou over een paardenboek zeggen dat het keimooi is, en iemand die hier niet van houdt, niet.

spunky 03-09-2003 14:28

Citaat:

alpha schreef op 03-09-2003 @ 15:14:
Kijk bij het huiswerkgedeelte van Scholieren.com of er een uitreksel van is, zoja, kun je hem doorkijken en dan zie je snel genoeg of het je wel of niet aanspreekt. Ook staat er meestal wel een mening bij.
Daar heb ik vanzelfsprekend al gekeken, ik heb zelfs overal gezocht en heb alleen van The Severed Head een uittreksel gevonden.

Citaat:

alpha schreef op 03-09-2003 @ 15:14:
Daarnaast: smaak verschilt heel erg per persoon, vandaar ook dat jij wilt weten welke boeken leuk zijn of niet. Toch zouden wij hier niet kunnen vertellen welk boek wel mooi is want een paardengek zou over een paardenboek zeggen dat het keimooi is, en iemand die hier niet van houdt, niet.
Misschien kunnen jullie wel in het kort vertellen waar het over ging zodat ik zelf kan beslissen of het me aanspreekt.
Maar het belangrijkst vind ik eigenlijk of de boeken makkelijk te lezen zijn (dus qua taalgebruik etc.).

alpha 03-09-2003 14:32

jaja in geloof je best hoor! :) maar ik weet het niet, heb niks gelezen.
Wij moeten trouwens op school de boeken die we willen gaan lezen laten zien en dan zegt de leraar of het op jouw niveau is of niet. (of je het mag lezen of niet, naya, aangeraden is)

Balance 03-09-2003 15:02

ik heb ze allemaal niet gelezen, maar misschien helpt het om de samenvattingen te lezen van deze links:

italian girl
seveared head
good terrorist

spunky 03-09-2003 17:48

Citaat:

linda85 schreef op 03-09-2003 @ 16:02:
ik heb ze allemaal niet gelezen, maar misschien helpt het om de samenvattingen te lezen van deze links:

italian girl
seveared head
good terrorist

Ontzettend bedankt voor de research maar die van The Italian Girl is een ander boek van een andere schrijfster en die andere twee had ik al gevonden. Maar toch bedankt. Ik ben in The Italian Girl begonnen en dat is best te doen (tot nu toe :))...

kleutertje 04-09-2003 11:53

heel toevallig hebben we het vandaag gehad over Doris Lessing. Niet dat ik je kan vertellen waar die twee boeken over gaan.... maar onze leraar vind haar wel één van de beste engelse auteurs, en hij is nehoorlijk kritisch, dat moet dus wat zeggen. Trouwens, The Summer Before The Dark hebben we wel snel behandelt. Volgens mij was dit een niet al te moeilijk boek om te lezen en gaat het over een vrouw van on de 40, die opzoek gaat naar zichzelf omdat ze in een sleur terecht is gekomen. Nou, toen mijn leraar het vertelde klonk het wel interessant.

succes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.