![]() |
[tekstfile]
Ik heb een vrij grote database, die ik wil importeren.
Nu is het probleem dat in die database, een tekstfile, tussen iedere record 12 lege rijen staan. (totaal 370000 rijen). Weet iemand een oplossing om die lege rijen uit de tekstfile te krijgen. Ik zit zelf te denken in de richting van een batchfile. Ik ga weer verder met googelen, maar dat heeft tot nu nog geen resultaat opgeleverd. |
Meeste textediters hebben wel de functie "Replace with" (zelfs wordpad (denk zelfs notepad) heeft het :D).
Dus gewoon 11 regels selecteren en die vervangen met niks.. |
Ik denk weer is veel te moeilijk :), ik ga wat proberen met macro's in word. Ik hou me wel nog steeds aanbevolen voor batch oplossingen.
|
Word is inmiddels al 20 minuten bezig :rolleyes:
|
Word is ook niet bepaald het juiste programma om dat mee te doen,
gebruik een texteditor die gebruiken standaard al minder geheugen :) |
Maar een teksteditor, kan ik niet automatiseren. Ik moet het namelijk iedere maand doen.
|
ohw, kijk dan word het een ander verhaal..
maar word kun je toch ook nite automatiseren op bepaalde tijden etc? (tenzij het altijd aan staat) |
Zoiets kan toch wel met PHP?
|
onder unix kun je wel wat spelen met grep enzo.
Anders een Perl of PHP progje (regexpressions) [edit] Te laat... [/edit] |
Eens in de zoveel tijd komt hier een prijzenbestand binnen van een leverancier. Dit moet worden ingelezen in acces.
Ik wil iets maken, (php ben ik nog niet zo goed in), waar ze op kunnen klikken en het textfile wordt bewerkt. Vervolgens kan het textfile worden ingelezen in acces. Misschien kan ik acces dat bestandje nog wel aan laten sturen. Kan iemand me op weg helpen met php? alvast bedankt. |
Access?
Dat is een database, je wilt het uiteindelijk on in een database? |
Ik dat txtfile uiteindelijk inlezen in een accesdatabase.
|
Je kunt er ook voor zorgen dat die 12 lege regels er niet meer komen...:rolleyes:
|
Citaat:
Citaat:
|
|
Dankje, krijg helaas deze error:
"An error occured while opening the file" |
Citaat:
bizar; je kan dat ding zeker niet opsturen? |
Ligt misschien aan de windowsversie? 98.
Het is vertrouwlijke informatie, kan dus niet opsturen. |
Neu 'k heb 't snel gemaakt; d'r zal wel een bug in zitten.
Ik had 't getest door snel ff 40000 maal 12 lege regels + 1 volle regel in een tekstbestand te zetten en het daarop te runnen. Jouw tekst bestand zal wel iets hebben wat ik gemist heb :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
niet toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|