![]() |
Er was eens.....help!!!!
ik moet voor school een poppenkastverhaal verzinnen voor de doelgroep 2-4 jaar..Ik heb gigantisch zitten nadenken maar ik ben helemaal inspiratieloos...
Kunnen jullie mij helpen met eventuele ideeen???? Alvast bedankt! |
2-4 jaar? Dan hebben ze nog niet veel 'ervaring'.
Ik zou gaan voor een klassiek verhaaltje. Vrouw is verliefd op mannetje. Er komt een boze ridder die de vrouw wil afpakken. Er komt ene gevecht, enz... ? |
Kies igg iets wat die leeftijd aanspreekt. Ook niet te moeilijk en te eng, simpel en herkenbaar houden dus. Verder kan je het goed uittesten op een kindje van die leeftijd in een soort verhaalvorm (Bij een buurkindje of waar je wel eens oppast). Zie je meteen of het wat is.
Iig niet teveel verschillende personen gebruiken, dan wordt het soms lastig te volgen voor die kleintjes. |
wat het leuke aan een poppenkast is, dat je de kinderen een beetje mee kan laten doen.
Kies hele duidelijke personen. Agent, Boef, Mamma en Pappa bv. En als dan de boef inbreekt ofzo laat dan de Agent vragen aan die kinderen waar de boef is enzo Ik hoop dat je het een beetje snapt.. |
Jan Klaasen en Katrein! (Sorry in Jan Klaasen zijn tijd kon ik nog niet schrijven dus heb zn naam vast verkeerd gespeld :o)
Over Clubjes suggestie: hm, 2-4 jarigen zijn volgens mij van liefde nog niet op de hoogte :) Marlies' voorstel lijkt me beter. Verder is mijn oppaskindje (en met hem alle 3jarigen van zijn crèche) gek op beestjes enzo, dus daar kan je altijd iets mee. Als het maar niet te moeilijk is! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |