![]() |
jaarboek 6e klas
Dit jaar ben ik (nu al, school is nog geen week begonnen) al aan het nadenken over ons jaarboek voor als we geslaagd zijn (hopelijk) over enige tijd.
Nou zat ik me af te vragen wat jullie allemaal in jullie jaarboek van het examenjaar staat? Wat schrijf iedereen erin?? Wat voor foto's?? Verhalen van leraren?? etc. |
In het jaarboek op mijn school staat van iedere kandidaat een foto als brugger en als examenkandidaat. Daarnaast een kort verhaaltje over alle kandidaten. Ook staan er foto's van docenten in (helaas:() en foto's van evenementen als het gala, kerstdiner etc.
|
jaaa, ik zit ook al helemaal te brainstormen. Ik ga er echt iets moois van maken, alleen heb ik tot nu toe erg weinig inhoud. Bij ons komt er sowieso een foto van degene, daarnaast een stukje waarin hij/zij zelf zegt hoe deze de afgelopen 6 jaar gevonden heeft. En dan nog een leraar die iets over deze persoon zegt en misschien ook nog een leerling. Dat is tot nu toe wat ik van plan ben. Daarnaast wil ik ook regelmatig mijn digitale fotocamera meenemen en foto's maken van in de klas. Ik ben nog lang niet klaar met ideeen. Dus als jij nog iets leuks hebt... hou me op de hoogte?????
|
ik wil er dus zowiezo foto's inzetten van onze excursies, kampen en klassieke reis en natuurlijk van het gala.
Ik denk dat ik iedereen een verhaal laat lullen over zijn 6 jaar, zodat je nie zo'n saai stukje krijgt met: wat ga je doen, hoe vond je het etc. Maar gewoon een persoonlijk stuk, iets wat mij veel leuk lijkt... en tja... wat nog meer?? Hoe de kaft?? Foto van de jaarlaag?? |
jaarlaag????
Vorig jaar hadden ze als kaft van iedere leerling een foto van heel dichtbij genomen en die allemaal naast elkaar. Was echt heel mooi en zag er goed, rofessioneel uit. |
Wij hadden een vragenlijst opgesteld en daaruit kozen we 5 leuke/grappige/vage antwoorden uit. Verder van iedereen een brugklasfoto en een oude foto. Foto's en verslagen van reizen. Groepsfoto's uit de aula. Oude foto's van leraren (en de nieuwe natuurlijk, anders zijn ze niet te herkennen).. Die was errug populair :D
En best veel reclame van westlandse bedrijven (anders konden we het niet betalen :o). Op de voorkant staan alle examenkandidaten van voren gefotografeerd en op de achterkant alle kandidaten van achter gefotografeerd.. Owja, en een top 3 corveeën (wie heeft er in zijn schoolloopbaan het meeste straf gekregen :D) en de top 3 "meest afwezigen".. |
dit heb ik ook al eens indit topic gepost, maar goed; nog een keer:
Citaat:
|
Bij ons moest een ander iets over jou schrijven (dat moest je zelf regelen). Daarbij kwam een foto van nu en je moest ook een foto inleveren van toen je tussen de 2 en 5 jaar was.
Verder hadden nog een aantal leraren een stukje geschreven, iedereen moest een vragenlijstje invullen met wat hij of zij ging doen na de middelbare school. Dan was er nog een vragenlijstje met vragen als: "Wie heeft er als eerste kinderen?" "Wie krijgt op zijn 25e een gouden handdruk en hoeft nooit meer te werken?" "Wie woond er met zijn 30e nog bij pa en ma?" "Wie krijgt er een eigen talkshow?" Enz. De top 3 kwam dan in het jaarboek. |
Citaat:
Verder stonden er stukjes in van groepjes mensen (ipv individueel mocht je ook met een groepje op de foto ed) en foto's van activiteiten (kampen, enz.). Citaat:
|
Op kaft een grote foto van de examenstunt, binnenin van iedere leerling een foto en een zelfgeschreven stukje, of over wat ze gaan doen of over wat ze van de school vonden, verder staan er ook nog wat stukjes van de rector en conrector enzo in en foto's van leraren en nog foto's van leerlingen gewoon in de school, onder de les, in de pauzes en foto's van de examenstunt en van de stedenreizen
Verder staat er ook nog wat reclame in Ook was er een enquête gehouden over wie de aardigste, beste, leukste, knapste, meest humoristische leraren en leerlingen waren, en de uitslag daarvan staat ook in het boek |
Ik heb afgelopen jaar examen gedaan, en bij ons staat er in het jaarboek van iedereen een geschreven stukje, met een pasfoto van de 1e en de 6e klas erbij. Ook hebben sommige leraren een stukje geschreven.
Het is aan te raden om zsm met het jaarboek te beginnen, want degenen die dat bij ons op school regelden zijn er veel te laat mee begonnen, met als gevolg dat we nu nog geen jaarboek hebben (Ik hoop wel dat het binnenkort komt, want ik vind het nu tocg wel erg lang duren) |
vaak abc-tjes (a van meneer Adam, b van mevrouw Blink, etc) of andere beroepen voor je leraren. Verhaaltje over de werkweek Berlijn/Rome. Ach ja, de standaard stuff.
Maar dat moet je dus NIET doen, wil je een beetje origineel zijn. |
Afgelopen jaar hebben wij niet eens een jaarboek gekregen :( .. Was niet afgekomen ofzo. Echt heeel erg slecht en nogal jammer! Ik ga nog maar een keer klagen, aangezien je er wel geld voor moest betalen :mad:
|
Vooral de kaft van: voorop je voorkant, achterkant de achterkant van iedereen vind ik geweldig.
maar bij die top 3's, dan krijg je toch heletijd dezelfde namen. Van mensen die 'meer in beeld zijn'. Dat is toch ook wel een beetje 'lullig' en saai? |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat er volgens mij meer om dat je een leuk aandenken aan je schooltijd hebt, en dan staan er nou eenmaal wel de standaard dingen in denk ik |
Standaard of niet, dat maakt me niets uit. Als het maar een leuk boek is waar je echt iets aan hebt!! Dus een mooi aandenken aan 6 jaar school (in mijn geval dan)!!
|
Op onze school mogen drie leerlingen het hele jaar door foto's maken van de examenklassers en de leukste komen er natuurlijk in :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58. |