![]() |
Zelf hash maken
Weet iemand hier hoe je zelf hash kan maken? Zo ja, hoe dan :D :D.
|
Citaat:
|
Me broer heeft een een hasj maker gehad, moest je dan al je resten van je wiet plant in stoppen en dan heeel lang schudden en dan had je hasj. Maar dat kan ook anders. Op
www.erowid.org staan er ook vast wel beschrijvingen hoe dat moet. |
|
Thnx.
|
ben twe lam om het goed uit te leghge ,aar uik ga proberne sterk te zijn en het je toch te vertellen ...
fuck wat ben ik zwak.... |
Citaat:
|
nou nou valt er wat te vieren ofzo? iedereen is lam, hmmz ik wil ook lam zijn
|
Gewoon gaan kopen ipv zelfmaken (y)
|
Dat levert niet zo'n bevredigend gevoel op ;) .
|
Dat is waar, dingen die je zelf hebt verkregen door eigen inspanning zijn leuker :D
|
Citaat:
-Je zorgt dat je een heleboel plantenresten hebt (of als je minder slim bent pak je dikke toppen, of koop je bij de coffeeshop wiet om erin te gooien) -Maak een heleboel ijsklontjes of als het vriest, gooi wat water op de grond en wacht tot het bevriest. -Vervolgens koop je bij een willekeurige growshop de Ice-O-Lator zeefzakken (dat zijn 2 zeven in de vorm van een zak, de ene is heel fijnmazig, de andere wat minder.) -Vervolgens pak je een emmer, een plankje en een mixer. -Pak eerst het plankje en boor hier 2 gaten in zodat de staven van de mixer er goed doorheen passen. -Zet de zeefzakken op de emmer, vul de emmer met water, ijs(klontjes), en plantenresten/toppen -Leg het plankje op de emmer, zet de mixer er doorheen en zet de mixer op de hardste stand aan, ongeveer anderhalf uur als ik me niet vergis... -In de 2 zeefzakken zit nu 1: de resten 2: Nog natte hasj -De resten kun je gewoon invriezen, om nog eens hasj van te maken. -De natte hasj laat je drogen, en als hij de juiste zachtheid heeft, draai je er mooie bolletjes van -Het is een van de beste soorten hasj, en omdat het zo arbeidsintensief is kost het in de meeste shops ook heel wat (soms wel 16 euro voor een gram) -De kleur verschilt ook heel erg, toen ik het probeerde te maken werd het zwart, terwijl ik plaatjes heb gezien van witte en lichtbruine tot pikzwarte, Buitenwiet-hasj/Ice-O-Lator/Nederhasj of welke naam je er ook aan wenst te geven. -Ga ook niet zonder de zeefzakken aan het werk, of met zelfgemaakte, want het komt best precies, met de grootte van de gaatjes van de zeefzakken. Snap je nu waarom ik geen zin had om het NOG EEN KEER uit te leggen? |
En die zeefzakken, hoe duur is dat??
|
Volgens mij kan het ook met een skufftumbler
http://www.overgrow.com/article/7 misschien krijg je dan ipv hasj skuff. (maja boeie er zit THC in :D) |
Mmmmm, wel cool Derek, maar dat ding ziet er lastig uit om te maken, denk dat die zeefzakken metode handiger en goedkoper is.
|
Dat is vast wel waar, maar als je eenmaal zo'n ding hebt gemaakt en je hebt je eigen kweek gooi je lekker al je planten erin (de resten) en zet je dat ding een nachtje aan ofzow :)
Je hoeft 'm maar 1 keer te maken :D |
Als ik die Ice-o-Lator sheit ga maken. Hoeveel gram Ice voor hoeveel gram restafval ongeveer?
|
ik ga die ice-o-lator ook maar eens proberen te maken
|
hier nog een link met de handleiding om ice-o-lator the maken.Deze is misschien duidelijker vanwege de foto's
http://home.wanadoo.nl/jangrow/ice-o-lator.htm |
Ik heb het geprobeert met nog niet gedroogde wiet, ik denk dat als ik het zou drogen, het ongeveer 100 gram zou zijn... ik haalde er in totaal ongeveer 2 jointjes hasj af.... dus dat plan is af te raden...
|
Ja idd, naja, dan doe ik het wel niet ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja kheb nog een halve vuilniszak staan met knipafval, de zonbladeren en toppen die er slecht uitzagen of te klein waren. Daar probeer ik ut wel mee, anders gooi ik ut tog maar weg :D.
|
Citaat:
|
Is goed, duurt alleen wel nog ff. De shop zei dat het wel droog moest zijn ja.
Je kan trouwens ook gewoon een grote zeef kopen die ze voor het zeven van meel gebruiken. Is lekker goedkoop en makkelijk. |
Citaat:
is nogal logisch als je het met natte wiet doet.....baklap |
Citaat:
|
Juist, bij Ice-o-Lator word de wiet juist nat. En ik denk dat het bij natte wiet ook god werkt aangezien je je toppen laat drogen zodat de kristallen dan niet los laten. Wat ze daavoor weer snel doen.
Maar aan de andere kant is het bij droge wiet wel beter uitgekristalleerd dus ja. |
Als je wel 'ns (natte) weed knipt, kun je die zooi zo van je vingers afhalen. Behalve dat het wat weinig is, lijkt mij er niks mis mee. Als je toch al bezig bent...
harrie the 5th, ik snap iets niet aan jouw theorie. Je hebt de plantenresten en ijs in de emmer zitten. Dan heb je een plankje dat je op de emmer en de mixer monteert, voor stabiliteit neem ik aan. Waar pleur je dan die zeefzakken? Hoe zorg je ervoor dat dat spul in die zeefzakken komt? Of doe je eerst alles mixen in die emmer en pleur je vervolgens alle inhoud over de zeefzakken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |