![]() |
'Leuke' nederlandse boeken
ik moet morgen een lijst hebben met boeken die ik dit jaar wil gaan lezen voor nederlands, en aangezien ik nederlandse boeken nogal saai en veel te langdradig/vergezocht vind vroeg ik me af of jullie me konden helpen met een paar boeken die niet al te moeilijk te volgen en gewoon 'leuk' zijn?
thanks michelle xxx |
verklaar het woord 'leuk' eens nader:
leuk als in 'grappig'? leuk als in 'spannend'? leuk als in 'over een bepaald onderwerp'? en noem eens een voorbeeld van een boek dat jij leuk vindt. Dan weet men in welke richting er moet worden gezocht. Iedereen vindt namelijk iets anders leuk. |
de passievrucht
van karel glastra van loon. Erg goed boek. Over een man die niet de vader van zijn zoon blijkt te zijn en op zoek gaat naar de biologische vader van zijn kind aangezien zijn vrouw (de moeder van dit kind) overleden is. Echt een aanrader! |
hoi
Ik moet voor Nederlands 4 boeken lezen, ze moeten van nederlandse schrijvers zijn en 'volwassen literatuur' zijn. Je hebt de keuze uit A-boeken, B-boeken en C-boeken. A-boeken: Dikke, moeilijke boeken, als je A-boeken leest, kun je een cijfer verw88 rond de 8. B-boeken: Dikke makkelijke boeken, of dunne moeilijke boeken. Als je B-boeken leest, kun je een cijfer verw88 van rond de 7. C-boeken: Dunne makkelijke boeken. Als je C-boeken leest, kun je een cijfer rond de 6 verw88. Ik ga aber natürlich A-boeken lezen. Nu mijn vraag aan jullie: Wie kent er goede A-boeken? Ik heb al Harry Mullisch - De ontdekking van de hemel en Tessa de Loo - De tweeling, nu nog 2 andere boeken, help me! |
De donkere kamer van Damocles van WF Hermans.
(y) Vet boek, en zeker een A boek. |
Het gouden ei
De komst van Joachim Stiller (wel lastig geschreven) |
Ik snap wat je bedoelt, die boeken zijn vaak zo doelloos.
Maar ik vond de kroongetuige zelf erg goed. |
Citaat:
Tweestrijd van R Appel |
Karakter (Bordewijk)
Een hart van steen (Dorrestein) Verborgen gebreken (Dorrestein) Nooit meer slapen (Hermans) De buitenvrouw (Zwagerman) Zuiderkruis (Slot) Twee vrouwen (Mulisch) [makkelijk] Enz. |
Oeroeg - Hella S. Haase (weet niet of ik het goed schrijf)
Verborgen gebreken - Renate Dorrestein De Passievrucht - van Loon |
Citaat:
|
Citaat:
Neem Tolstoj of Dostojevski dat zijn de echte klassiekers en nog leuk om te lezen ook |
Citaat:
was een dunn boekie met allerlei korte verhalen die in het eind verhaal bij elkaar kwamen. Was best goed te doen, je kunt verhaal voor verhaal lezen enne.... ik hoefde bij het leesdossier maar 1 verhaal te analyseren :D Lekker makkelijk!! Misty :cool: |
Citaat:
Je noemt nu Tolstoj en Dostojevski...niet bepaald nederlandse schrijvers. Waarom noem je nu precies die 2? Omdat ze 'o zo' moeilijk zijn ofzo? In welk opzicht is het moeilijker dan De ontdekking van de hemel? Kijk, als je nu Ulysses en de boeken van Henry Miller op zou noemen, dan zou je een punt hebben. Miller en James Joyce zijn de schrijvers van 'moeilijke boeken', de schrijvers die zelden of nooit worden begrepen. Wat zij je willen duidelijk maken, is vaak moeilijk te beseffen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |