Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Den Haag ontploft! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=589650)

Livjatan 04-09-2003 22:44

Den Haag ontploft!

Ik las net een vandaag (4 september) gepubliceerd kopje op www.planet.nl, waar als bron het ANP werd gegeven.

'Oorzaak explosie Den Haag nog onbekend'

Zijn er mensen die hier iets van hebben meegekregen? Ik ben te lui om naar een radio of tv te lopen hier, maar als jullie toevallig iets gehoord hebben? Ik ken wel mensen in Den Haag dus het zou vervelend zijn als dit waar was. help!

de communiceerbeer 04-09-2003 22:52

heel den haag is weggevaagd? :cool:

NERD 04-09-2003 22:58

Dat is gewoon die gasexplosie van enige tijd geleden. Ze zijn de oorzaak al even aan het onderzoeken maar er komt tot nu toe nog niks zinnigs uit...

Nothing 04-09-2003 23:03

Ik weet er niks over en ik woon er in de buurt :eek:

naam onbekend 05-09-2003 00:01

Als Den Haag was ontploft zou dat op dit moment op alle Nederlandse tv-zenders zijn. En is het op alle Nederlandse tv-zenders?

*checkt*

Nee, nergens. Het zal dus inderdaad wel een oud bericht over die gasexplosie zijn.

Hier is trouwens het hele artikel:
Citaat:

Oorzaak explosie Den Haag nog onbekend

Gepubliceerd op donderdag 04 september 2003

DEN HAAG (ANP) - Justitie weet na ruim twee maanden onderzoek nog niet wat de oorzaak was van een explosie in de Herman Costerstraat in Den Haag. Op 28 juni raakten zestien personen gewond door de ontploffing in de kelder van een winkelpand.

Het Openbaar Ministerie (OM) meldde donderdag dat de oorzaak in elk geval niet bij de aardgasleidingen moet worden gezocht. Dat zou blijken uit onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut en TNO. Algemeen werd ervan uitgegaan dat het om een gasexplosie ging.

De Haagsche Courant meldde vorige week dat gasflessen debet zouden zijn aan het ongeluk. Volgens de krant hadden bronnen binnen het ministerie van VROM en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten dat gezegd. Beide instanties spraken tegen de uitkomsten van het onderzoek naar de ontploffing te kennen. Het OM verwacht dat het onderzoek eind september klaar is.
Nou, dat lijkt me duidelijk.

PV 05-09-2003 00:03

http://teletekst.nos.nl/gif/101-01.html

zet die in je favorieten en dan hoef je nooit meer zo'n stom topic te openen.

Livjatan 05-09-2003 00:17

lol, het is zeker nog nooit iemand opgevallen dat het is geopend in De Kantine? Bovendien had ik al gezegd dat ik te lui was om een tv of radio aan te zetten. Ik hoorde trouwens wel maandag het luchtalarm, maar ik dacht eerst dat ze dat geregeld hadden bij mijn fanclub; hij ging namelijk precies af op het moment dat ik te horen kreeg dat ik geslaagd was voor het VWO. Maareh, ik begrijp dat Den Haag toch nog bestaat? Is daar nog bewijs van ofzo?

Gatara 05-09-2003 00:51

Citaat:

James_25cm_Bond schreef op 05-09-2003 @ 01:17:
Maareh, ik begrijp dat Den Haag toch nog bestaat? Is daar nog bewijs van ofzo?
Ja, hoor. Iedere dag komt er weer onzin vanuit Den Haag op den Nederlandschen kijkbuis ;)

zwoesj 05-09-2003 08:44

Citaat:

James_25cm_Bond schreef op 05-09-2003 @ 01:17:
Ik hoorde trouwens wel maandag het luchtalarm,
ja, nogal logisch he? vanaf 1 september wordt er iedere eerste maandag van de maand om 12 uur het luchtalarm getest

the tourist 05-09-2003 09:38

Citaat:

James_25cm_Bond schreef op 04-09-2003 @ 23:44:
Ik las net een vandaag (4 september) gepubliceerd kopje op www.planet.nl, waar als bron het ANP werd gegeven.

'Oorzaak explosie Den Haag nog onbekend'

Zijn er mensen die hier iets van hebben meegekregen? Ik ben te lui om naar een radio of tv te lopen hier, maar als jullie toevallig iets gehoord hebben? Ik ken wel mensen in Den Haag dus het zou vervelend zijn als dit waar was. help!

Je bent erg bezorgd, maar te lui om naar een radio of tv te lopen? :eek:

Gatara 05-09-2003 10:39

Citaat:

zwoesj schreef op 05-09-2003 @ 09:44:
ja, nogal logisch he? vanaf 1 september wordt er iedere eerste maandag van de maand om 12 uur het luchtalarm getest
In Den Haag was TNO aan het experimenteren en liet op die bewuste maandag (schijnt) vaker de sirene horen.
Dus... :)

Quiana 05-09-2003 10:49

Nou, ik zit hier midden in Den Haag, en heb helemaal
niks gemerkt. :)

Thomas 05-09-2003 10:54

Niets aan het handje. ;)

Andijvie 05-09-2003 10:59

Citaat:

Gatara schreef op 05-09-2003 @ 11:39:
In Den Haag was TNO aan het experimenteren en liet op die bewuste maandag (schijnt) vaker de sirene horen.
Dus... :)

Niet alleen Den Haag, hier ook. Om te testen of ze wel hard genoeg waren.

Boogie 05-09-2003 11:27

Dat is inderdaad al van enige tijd geleden. Teletekst tsjekken voordat je zo'n topic maakt lijkt me ook handiger. Bovendien zou zoiets op A&N horen. Maar eerst dus even zelf op zoek voordat je zo'n topic maakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.