![]() |
Wie is hier ooit GABBER geweest?
Zo dit ben ik nog nooit hier op dit forum tegengekomen.
Ik vraag me af was nu ECHT iedereen gabber in de jaren 1994 - 1998. Ik wel in iedergeval had een "aus" en een daar bijbehorend kapsel + petje. Ben verschillende feesten afgelopen en daar heb ik dan ook het fanatieke "hakken" onder de knie gekregen. Mijn vraag waren jullie dat ook. (nu ben ik weer "zoiets van normaal") |
ik niet :)
|
Not me,
en ook niet iets in die richting |
Ik had Nike Air Max! :rolleyes:
|
Citaat:
IK heb die als sportschoenen.. Ben ik nou gabber? :p |
Ik stond vroeger wel te hakken in de klas. Ik had alleen geen Australian, dat vond m'n moeder te duur. Ik moest het doen met een trainingspak van de Scapino.
|
Citaat:
|
Ik heb wel eens naar radio blabla geluisterd maar verder dan dat ging mijn gabberheid niet.
|
Hmm toch raar ik had echt het idee dat iedereen wel een beetje de gabber scene volgde
|
ik had een ajax trainingspak en nike air max, wilde een bomber jack en australian maar dat mocht ik niet.....verder had ik een veel te grote rode bril....
|
voor de ongelovigen, dit was ik in mn "gabber" periode, ik had iig het idee dak flink gabber was, had zelfs een happy hardcore bandje dak een keer heb geluisterd, maar toch niet zo goed vond....
http://picserv.beyond-reality.nl/get...0&check=38fba2 |
Citaat:
Lee Towers-Like (y) |
It's raining in my heaaaart..
Maar nee, ik ben geen gabber geweest, nooit de aspiratie gehad. Wel vond ik al die zogenaamde gabberhitjes erg grappig.. De Mosselman was nog wel het toppunt :D |
Citaat:
Nee ik was geen gabber, nooit leuk gevonden, gelukkig. Wel andere vreselijke periodes gehad trouwens, maar dat terzijde. |
Echte gabbers zijn dat nog steeds.
Hardcore zit in je bloed anders ben je een zwabber.. een wannabe, een meeloper met een rage. Ik vind hardcore (thunderdome) nog steeds goed. Misschien maakt me dat wel meer gabber dan "gabbers" die er zo bij liepen. Dat heb ik nooit gedaan. Ik draag NOOIT trainingspakken.. dus ook niet om ergens bij te horen.. ik heb geen zin in kale kop etc... Liefde voor de muziek ging het om en gaat het om en niet hoe je er bij loopt. Dus wat je bedoeld.. nee ik ben nooit gabber geweest eigenlijk. nooit echt dat uiterlijk gehad. Ik ben SounD en gabber is 1 vn de muziekstijlen waar SounD toen en nu nog steeds van houd. |
Citaat:
|
Ik weet het wel nog allemaal; op een gegeven moment droegen gabbers toch ook van die gebreidde truien met allerlei kleurtjes? Heel eng vond ik dat :o
Zelf nooit van gehouden, maar ik vond dat haar van die meisjes wel heel mooi, zo strak op je hoofd.. Maar nu vind ik dat echt walgelijk :D |
Ben het zelf nooit geweest. En ik kan me nog herinneren dat ik me enorm irriteerde aan de mensen in mijn klas die het wel waren... :o
|
ik ben een paar maandjes geleden de hardcore leuk gaan vinden...
en ik heb een gabberkapsel met dreads dan alto-gabber-punk-skinhead-crossoverdingie en ik vind mezelf vet koel |
Masked Mage :cool:.
|
Hehe :)
Ja ik was wel zoiets, heb wel 'n aussie hier liggen ergens en ook nog wat cavello's (die vond ik stiekem c00ler).. en 'n hip eilandje natuurlijk .. als ik ooit nog 'n scanner heb zal ik wel foto inscannen, vree schattig dat wel een 14 jarige exo :) Hardcore gabber kan me nowadays eigenlijk totaal niet boeien. |
Ik liep als 10-jarige in een aussie :cool: Ik wou mn haar opscheren maar dat mocht niet. Keek op tegen alle echt gabbers (want ik was natuurlijk veels te jong)
Ben nu eindelijk oud genoeg om ook naar gabber feestjes te gaan en alles dus uhm mjah.. gabber zijn is cool :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
En, ghe. Ik vond het allemaal maar stom, toen. Stomme muziek, stomme mensen die de stomme muziek leuk vonden, en het dansen op die stomme muziek was al helemaal de stomheid zelve. Maar ik zat dan ook in groep zes en was meer geinteresseerd in knikkeren en touwtjespringen dan in die rages. Een vriendin van me had toen wel 'n een of andere verzamelcd gekocht, en toen hebben we een middagje enorme lol gehad om het nadoen van die hakpasjes. Aan het geheel vond ik het computerspelletje dat op die cd stond het leukste. (Een nerd in spe. :] Ik was gewoon een hele stoere tienjarige.) |
cavello, aussie. bomberjack.. had ik jah :D
|
Echt niet.
|
|
ik heb wel veel naar de muziek geluisterd vroeger, maar een gabber was ik nooit.
|
Ben ook nooit gabber geweest, maar vond die liedjes van gabber Piet, en hakkuhbar enzo destijds wel heel leuk. Nu moet ik er helemaal niets meer van hebben.
|
Citaat:
|
Ik was meer een wannabe zwabber (kun je nagaan), ik keek altijd trouw Hakkeeeh op TMF en kende alle happy hardcore uit m'n hoofd. Maar een Aussie en Nikes kon ik niet betalen en vond ik niet zo stijlvol. Maar ik kon/kan wel goed hakken :D
|
Hmm jah als ik heel eerlijk ben vind ik de muziek nog steeds zow kewl.
maar de ECHTE gabber zal ik nooit meer worden. Vind het ECHT shit dat die "rage" er nie meer is. Misschien vind ik het ook klote dat ik het niet meer draag en zow. Ha ha zit nu naar CHEEKY HOLIDAY te luisteren is weer iets heel anders ! |
Vroeger wou ik buffalos. :o of toch zo iets in die aard
De muziek is vreselijk en de kleren ook. |
ik had een aussie gekocht in een hut in een bos achteraf bij een zandpad, was ie nep :(
maar hakkuh kan ik nog steeds (y) |
Ik was alleen maar bang voor gabbers :D :rolleyes:
|
ik had wel het korte kapsel maar verder ontbraken alles gabber kenmerken, vond trouwens echte gabbermuziek zwaar kut zoals thunderdome enzo maar happy hardcore was het wel helemaal.
|
Ehm....
Ik luisterde wel hardcore. Thunderdome cd's overtapen van grote neven enzo. En ik had een bomberjack(maar welke Molukker heb nou geen bomberjack ooit gehad?). Maar ik kleedde me er niet naar. |
Citaat:
ik vind ook dat ik te jong was om aan zo'n rage mee te doen.. maar ik heb het ook nooit echt leuke muziek gevonden.. |
Citaat:
|
ik heb laatst een video gekocht voor een vriend van een gabber feest met gastjes van 12 met hun moeders haha, vetste video ooooit
|
ik gelukkig nooit, maar in de gabber tijd was ik nog klein
|
Citaat:
ik zie het al voor me :) |
ja ik wel.. geloov ik
|
ik was vergeten me ook te melden :D
|
Ik weet eigenlijk niet of ik nog kan hakken...
|
Is gabber eigenlijk iets van nederland (/belgie?)
of zijn er ook andere landen waar ze kenne hakkuh? |
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van dit forum gewoon te jong zijn om "hardcore gabber" te zijn geweest. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er midden jaren '90 knulletjes van rond de 10 jaar met een Aussie en een kale kop rondliepen, die waren toch echt een stukkie ouder. Of mis ik nu iets?
|
Citaat:
Gabber is imho nederlands, ik zat laatst naar bounzz te kijken (pure gabber-nostalgie :cool:) en daar was een engelse hardcore dj op en die had er dus nog nooit van gehoord. |
Eh, nee.
Ik probeerde wel altijd te hakken :rolleyes: |
ik was echt anti gabber door mn broer die ''hiphopper'' was (mocht em nooit skater noemen want hij was een hiphopper :rolleyes:.. )
mjah .. neuh dus |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |