![]() |
schilders
Waarom dragen schilders bijna altijd witte kleding?
Ik vind het zo raar.. aangezien wit toch juíst vies wordt?! Of, toch niet? Ja ik zat er even over na te denken en ik bedacht me toen dat als je de kozijnen wit moet verfen, dan is een wit pak natuurlijk wel handiger dan een donkere. :rolleyes: uuuh, ja.. waar ik me allemaal mee bezig houd op m'n vrije middag :p Iemand die het toevallig weet? :D |
Maar schilders schilderen toch ook vaak met witte verf, of niet? Volgens mij maakt het geen klap uit, eigenlijk, welke kleur pak ze aanhebben. Ik bedoel... als je verf in je kleren hebt moet het er toch wel worden uitgewassen, en wat boeit het of je het kan zien of niet?
|
Misschien omdat je witte kleren heel heet kunt wassen, of een agressiever wasmiddel kunt gebruiken, want die kunnen toch niet verkleuren...dus dan is het makkelijker schoon te krijgen.
|
ze hebben ook wel vaak blauwe kleren aan
en wat maakt t uit als er verfvlekken op komen, dat staat toch schilder-achtig. ik denk dat t juist daarom is, kunnen mensen fijn zien dat ze schilder zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
verpleegsters enzo hebben toch ook altijd witte kleding aan, terwijl ze dagelijks met bloed enzo te maken krijgen.
gewoon omdat het makkelijk te wassen is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dat precies in het werk gaat in je ogen en hersens, moet je je biologieleraar (m/v) vragen :o |
Citaat:
Het is ook wel logisch, idd. :) |
Op wit kan je gewoon een boel bleek gooien,
scheelt met hardnekkige verfvlekken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij werd verteld dat witte schorten icm ontzettend felle lampen, alles ontzettend gaat schitteren. Dus als je aan het operen bent en de lappen die dan om de patient liggen zouden je belemmeren om alles goed te kunnen zien. En natuurlijk dat met groen de bloedspetters minder opvatten. |
Citaat:
|
Kweenie waarom :confused:
Heb wel de 260000e post op de Kantine/ |
Citaat:
Beide kleuren versterken elkaar. Overigens kun je dit soort contrasten makkelijk bij naam noemen door te kijken naar de kleurencirkel van Itten. Bij een complementair kleurcontrast liggen beide kleuren tegenover elkaar in de kleurencirkel. |
Citaat:
Denk dat mijn theorie (volgens mij gejat uit een documentaire van national geographic (ja, sorry, ik weet soms echt niet meer waar die info vandaan komt die in mijn hoofd ergens is opgeslagen :() juister is :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou ja, boeiend ook :o Dat is iig wat mij verteld is |
waarom niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien omdat al die verfplekken een mooie creatie vormen ....
vind ik dan toch :d |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53. |