![]() |
Zijn enige getuige
Strompelend door de straten
eenzaamheid is zijn woord maar hoe hard hij roept of schreeuwt Zijn kreet wordt niet gehoord De lampjes in de kamers Gezelligheid is hun sfeer Hij loopt slechts langs hun huizen En weet het allemaal niet meer De tranen prikken in zijn ogen Zijn hart doet pijn van verdriet En weer zou hij wel willen schreeuwen "Waarom helpen jullie niet?!" De donkere nacht daalt neer Hij valt in het koude gras De aarde is zijn enige getuige dat hij ook ooit een mens was |
Prachtig begin meis !!! en ook naar het einde toe blijft het een sterk gedicht... Echt knap
kword zelfs stil van het einde ... Je verwoordingen zijn goed naar mijn mening, je taalgebruik en woordkeuze zijn niet te moeilijk en kunnen het gevoel in al zijn simpelheid ook weergeven dan. Het hoort misschien ook beter zo simpel , want dat is ook zijn gevoel ergens.. simpel nutteloos, ongehoord... Toch? Als ik een favoriete strofe mag aanduiden is het de laatste de derde is de minst teffende denk ik , maar het blijft prachtig :) |
Idd leuk verwoord tot in een verhaaltje...Jamer dat het niet opvallend goed is, of er een onverwachtte draai inzit..Het gedicht is wel goed hoor:) Ik vind hem alleen zo...gewoontjes:)
|
Bedankt voor jullie reacties:) Mjah, het is geen uitmuntend gedicht. Het is ook geen slecht gedicht, naar mijn bescheiden mening:) Tiz inderdaad wat gewoontjes, maar dat was zijn leven ook. Ik vond het bij dit gedicht niet passen om een spectaculair einde deraan te verzinnen waarin hij bijv. opeens weer geluk vond..
|
Ik vind hem mooi. Het is weer eens iets anders, maar toch ook weer een echt Marleen-gedicht. :)
|
Hijs koel meis :)
mja, ik zit weer eens hier zonder dat ik precies weet wat ik eigenlijk wou zeggen maar jah, spreek je snel weer hoop ik! vrijdagavond ben ik online in ieder geval.. kus |
Citaat:
Ik zal kijken assik vrijdagavond der ook kan zijn, ik ziej nog wel! groetjuhzz, Leentjuh |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |