![]() |
Borst pijn
vorig jaar had ik heel vaak last van mijn borst, gewoon steken en een enorme druk op mijn borst
ben toen naar de dok gegaan, en die heeft foto's van mijn borst en hart gemaakt, maar daar was gelukkig helemaal niks mis mee maar nu heb ik zo nu en dan last van mijn borst been (precies midden van mijn borst) en dan vooral als ik heeeeeel diep in adem kan dit door sporten komen... ik zwem dan en fitness ook heeft iemand dit al gehad, of weten jullie wat het kan zijn ps. ik had ook vernomen dat het een irritatie van het kraakbeen kan zijn.. maar is dit erg??? alvast bedankt |
het kan ook zijn dat je een spiertje verrekt hebt daar en dat het daarom pijn doet bij het inademen. Als je het niet te erg verrekt hebt gaat dat vanzelf over. ALs je veel pijn hebt kan je eventueel een spierverslappende pijnstiller nemen.
|
het kan zijn dat er een zenuw klem zit. vaak gaat dit vanzelf weer weg. ik had het een keer in mn middelvinger, waardoor ik mijn vinger niet meer kon strekken, dat gaf echt zo'n pijnlijke steek. het is net zo'n steek als jij voelt. ik weet niet zeker of dit het is, het zou ook goed iets anders kunnen zijn. er zijn wel meer (jonge) mensen die hier last van hebben en dan is het vaak ook niets ernstigs. volgens mij wordt het pas echt ernstig als je ook ademhalings problemen krijgt en een slechte conditie e.d.
|
ik denk inderdaad dat een zenuw klem zit, door een verkeerde houding
als je dat hebt moet je eens proberen om recht te gaan zitten,hoofd rechts alsof je een boek draagt, schouders nar achter(overdreven mag ook)en dan kijken of je ademhaling via je buik gaat en je t niet via je borst doet. ik heb t vorig jaar gehad dat t pijn deed als ik inademde, en bij mij lag t aan de verkeerde houding+verkeerd ademhaling |
Dat heb ik ook met vlagen, zo een drukkend gevoel en bij diep adem halen doet het ook echt pijn.
Denk dat het inderdaad komt doordat een zenuw ofzo niet zo goed zit, of je hebt te grote longen, dat t niet past. :D |
zit je veel achter de computer in een beetje verkeerde houding?
Soms krijg ik dan ook last van het borstbeen. En dat gaat dan over door het computergebruik te verminderen; en als dat dan echt niet gaat, meer pauzes te nemen. Maarja, je sport,.. dus t zou ook gewoon daardoor kunnen komen ;) verrekking. |
Citaat:
dat zou natuurlijk ook het geval kunnen zijn. |
rambo gaat in de breedte groeien :D ik heb het ook ben 18 en heb dezelfde klachten alleen de een heeft er meer last van dan de ander
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08. |