![]() |
abstract
Ik moet voor school voor 'beeldende vorming' een werkstuk maken over een kunstenaar die abstracte kunstwerken heeft gemaakt. Van die kunstwerken moet ik er 1 uitkiezen en daar meer over gaan vertellen.
Nu had ik het beeld 'verwoeste stad' van Ossip Zadkine in gedachte, maar is dit eigenlijk wel een abstract beeld? Het zal wel een hele domme vraag zijn, maar ik snap helemaal niets van het vak beeldende vorming. |
Hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Verwoeste_Stad staat een foto van het beeld
|
Citaat:
zij zeggen dus van niet.. maar ik weet het niet precies, vind beelden een beetje moeilijk te beoordelen. |
hm,mm, ik ken deze kunstenaar niet, maar zit wel in het tijdperk 1860-1960.
een ineteressant beeld, door de beweging in combinatie met open ruimtes. het is modern. |
Citaat:
|
Het is een harstikke bekend beeld in Nederland! Het staat in Rotterdam, het is een beeld ter nagedachtenis van de bombardering van Rotterdam in WOII in 1940
|
Dat is toch dat beeld met dat gat in het midden o.i.d
Ik vind dat beeld niet abstract want je kan nog wel degelijk zien ad het een man is. Realistsich vind ik het nou ook weer net niet eigenlijk. Ik vind het Half-abstract (en ja dat is ene officiele BV term :p) |
Dan moet ik een andere kunstenaar zoeken. :-( *ik haat beeldende vorming*
|
Maar abstract is toch ook schilderijen enzo en die abstracte schilderijen zijn heel makkelijk te vinden :)
neem dat rode (of wassut nou blauwe) vierkantje van Karel Appel dat is abstract of iets dergelijks :p |
het hoofdstuk gaat over beelden, dus moet het werkstuk ook over een beeld gaan.
De opdracht luidt: 'Zoek een kunstenaar op die ook met abstracte vormen heeft gewerkt en beschrijf het beeld in eigen woorden. Schrijf in eigen woorden op wat je hebt gevonden over de betekenis van het kunstwerk.' |
En ik moet het dinsdag al inleveren. Wie weet voor mij een andere kunstenaar? En een beeld waarvan de betekenis makkelijk te achterhalen is (ik ben heel slecht in beeldende vorming)
|
lucebert is volgens mijn vader wel uhh abstract :)
|
Lucebert is toch een dichter?
|
|
Ik kan alleen maar schilderijen van Lucebert vinden. Volgens de opdracht moet ik een beeld.
PS: ik heb me ff ingelogd, dat had ik bij de vorige posts niet gedaan :cool: |
tsja dan had mijn vader het toch niet helemaal goed :p
goed dat je ingelogd bent nu weten we tenminste wie je bent ;) |
Citaat:
Maar nu weet ik nog steeds geen goede kunstenaar. Als ik morgenmiddag geen andere weet, dan maak ik gewoon een werkstuk over Ossip Zadkine, het beeld 'verwoeste stad'. Dat is toch 'half-abstract'? ;) Zal heus wel goed zijn :p |
Ben je wel 14 ed? Misschien zit je wel onder de nick van iemand anders. :p
|
Het klopt wel :) Ik ben een jongen van 14 en de rest van mn profiel klopt ook (woonplaats en website) De naam AMD klopt ook wel, onder die naam zwerf ik op meerdere fora rond.
|
Kun je het niet gewoon navragen bij je leraar? Dan weet je het tenminste zeker. Als hij dan zegt dat het niet abstract is, kun je toch zeggen dat je haast niks kan vinden en of hij misschien een kunstenaar kan noemen die wel abstract werkt.
|
De leraar is alleen op dinsdag op school en belieft niet thuis opgebeld te worden voor dit soort zaken, ik ga nu een werkstuk maken over het beeld 'verwoeste stad'
|
Citaat:
|
Ik heb nog steeds geen uitslag van die leraar. Bedankt voor jullie hulp!!! Ik hoop dat k een voldoende heb...
|
Het beeld is niet bepaald abstract
Abstracte schilderijen zijn makkelijker te vinden neem Jackson Pollock die vind ik heel koel :D Lucebert is een dichter en een schilder, zijn stijl is de Cobra net zoals van Karel Appel maar dat is ok niet helemaal abstract |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35. |