![]() |
Snel rood gezicht bij lichamelijke inspanning
Ik heb bij sporten heel snel een heel erg rood gezicht. Als wij met L.O. rondje Zuidveen moeten (een stuk rennen dus) dan zijn we nauwelijks bij de school weg en ik zie er al uit als een tomaat. Ik ben dan nog niet moe, en heb het ook niet heel warm, maar ik heb een heel erg rood gezicht.
Als ik dan stop met sporten blijft dit nog zeker 2 uur zo. Weet iemand hoe dit komt? En is er iets tegen te doen? |
Ik heb precies hetzelfde, helaas kún je ern iets aan doen :(
|
niet meer gaan sporten :rolleyes: sorry kbennn flauw vandaag
|
Doe je niets tegen geloof ik...
Probeer wel op je ademhaling te letten (door je neus in, door je mond uit). Mijn broertje werd vroeger bijna paars, omdat hij z'n adem af en toe inhield tijdens het rennen. ;) |
Citaat:
|
Dat heeft mijn pa ook, die zweet ook nog eens als een nijlpaard dan en hijgt als een asmatische neushoorn. En dat soms 2 uur lang. Heel raar gezicht..
Is weinig aan te doen denk ik, mijn pa heeft een prima ademhaling, dus daar zal het niet aan liggen.. |
Volgens mij adem ik wel goed, ik adem in via m'n neus en uit via m'n mond, dit doe ik al sinds de basisschool.
Misschien dat ik onbewust m'n adem inhoud, dat weet ik niet, ik zal er eens op letten. :) |
Ik heb ook precies hetzelfde..kom je duz met een knalrode kop op school aan.. schaam, schaam...
Maar ja.. voor zover ik weet is er niets aan te doen.. Volgens mij wordt het veroorzaakt doordat je bloedvaten in je gezicht dicht bij je huid liggen ofzow iets.. |
Jah, ik ken het probleem maar al te goed :o . Ik heb er vooral last van als ik stop met lopen, dan voel ik zó het bloed naar mijn hoofd stijgen.
Als iemand een middeltje weet: altijd welkom! Ik weet alvast dat water op je gezicht NIET helpt, het maakt het (zo mogelijk) nog erger. |
Je hebt rosacea. Ik ben een beetje lui maar zoek eens op rosacea in google naar onderwerpen over dit artikel.
Er valt wel degelijk iets tegen te doen. Je kan naar een dermatoloog gaan voor een paar zalfjes. Ook laser is een mogelijkheid, ik ken iemand die laser gedaan heeft en zijn roodheis is veel vermindert. Mara ik heb zo eens naar afbeeldingen gekeken in je fotoboek. Je hebt het blijkbaar enkel bij zware inspanningen. Dus laser is wel drastisch maar misschien kan je toch ff een paar zalfjes proberen |
Citaat:
cool! foto? |
Ik heb het ook.Tijdens lichamelijke inspanning gaan je huidporien open staan om te zweten. De meeste warmte verliest je lichaam via je hoofd, omdat daar veel bloed naartoe stroomt en omdat er veel haarvaten eindigen in het huidoppervlak van je hoofd. Vandaar dat je daar ook sneller een rode kleur krijgt.
|
ik ehb daar ook mega last van, maar ervalt niks etgen te oden.
Zou me er maar niet te druk over maken!!!! |
Het is niet dat ik me er heel druk om maak ofzo :)
Vandaag gebasketbalt, wel aardig gesport dus (doe vrij actief mee) en had weer een heel rood hoofd. Ik adem verder wel goed, maar toch krijg ik 't, 't is trouwens net of 't rode vlekken zijn. Het ziet er gewoon niet al te charmant uit eigenlijk. |
heb ik ook...
ik vond het best wel handig voor L.O. lessen, als we grote toeren moesten lopen, kon ik de helft wandelen en toch de indruk geven dat ik enorm mijn best had gedaan :) |
Heb ik ook last van, erg irritant. Lijkt net of je geen conditie hebt :o :D
|
Citaat:
|
ja 'k heb het ook, echt klote.. ik heb boven mijn borsten dan ook heel veel rode vlekken :(
|
Mja dat heb ik ook wel een beetje. Bij een beetje inspanning word ik rood en begin ik te zweten terwijl ik dan nog helemaal niet moe word ofzo.
|
heb ik ook :s
en ook als iemand ergens van beschuldigt word en ik heb t niet gedaan word ik toch rood echt heeeeeel vervelend want soms denkt iemand dan dat ik rood word omdat ik er meer van weet ofzo(dit is maar n stom voorbeeld maar vond het wel vervelend toen t n paar keer gebeurde) of als er iets genants word gezegd ook al heb ik n weerwoord dan word ik ook meteen zo rood als een tomaat en dan gaat diegene nog meer geintjes maken :s iemand enig idee waar dat psies mee te maken heeft???? |
Citaat:
Een lijst waar de meeste rosaceapatienten rood van worden vind je hier. Meer info over deze aandoening vind je hier |
tsja. ik heb t ook... heb verder geen tips, ofzow... wilde alleen even laten weten dat ik ook zielig ben ;)
want ik sport eigenlijk de hele dag op school, en ben dus ook de hele dag rood. -> :o <- zoiets :) |
weet je zeker van dat ROSACEA want als je dit leest http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/62.html
dan maak je er niet uit op dat het onder jongeren voorkomt. |
Citaat:
Ik bloos natuurlijk wel eens, maar dan is 't 'gewoon' blozen zeg maar. |
Ik geloof ook niet dat dat rosacea is hoor, wat de topic-starter bedoeld... Rosacea is echt een aandoening dat je altijd bijvoorbeeld rode wangen en een rode neus hebt, ongeacht of je net hebt gesport of dat je net uit je bed komt... En ik geloof dat het probleem wat in dit topic beschreven wordt toch meer is dat je bij de minste inspanning een rood hoofd krijgt.. ( iets waar ik ook snel last van heb, het enige wat bij mij enigszins helpt is zorgen dat ik een goede conditie heb, want dan kan ik kleine inspanningen beter aan ofzo... :s )
|
Citaat:
Is er echt nix aan te doen?!? |
Citaat:
|
Citaat:
kunt zo moeilijk ontkennen als je ineens vuurrood aanloopt :s |
En een rooie neus als het koud is, of juist warm, of als we heet eten. Yup. Gelukkig vind mijn vriend het schattig, en plaagt hij me dar ik zeker de reincarnatie ben van rudolf the red-nosed raindeer.
|
ik krijg overal een rode kop van, niet alleen lichamelijke inspanning, ook geestelijk.
En van stress, heet water, warm eten, etc.. maar iedereen krijgt wel eens een rooie kop, en ik vind het overdreven om meteen te gaan miepen 'ohh nee wat moet ik hiermee *jank*' . Lijkt me toch vrij menselijk iets. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09. |