![]() |
aan de gitaristen onder ons
Het is weer die tijd van het jaar dat men vingers beginnen te kriebelen voor een nieuwe gitaar, en dees keer ga ik aan mijn verlangen toegeven.
Momenteel speel ik op een Jackson PS 2, aardig ding, tenminste als je de bridge-humbucker gebruikt, maar feedbackt als een motherfucker. Ook nog een squier strat, maar daar zwijg ik over. Mkay ik heb dus een aantal gitaren gevonden die kans maken en zou graag jullie meningen/ondervindingen willen horen (kwestie van gemakkelijker een keuze te kunnen maken). Ik zoek een echt scheurijzer, ZONDER floyd rose systeem, en zonder actieve EMG-elementen. Hier zijn enkele van mijn keuzes, wees vrij jouw favoriet eraan toe te voegen (hou het wel onder de 900 €): Esp ltd Viper-301: (waarschijnlijk wel pickups vervangen door duncans of dimarzios) http://www.guitarshop.net/esp/vp301bk.jpg ESP ltd Kelly Hayes K500: http://www.axemusic.com/vendors/esp/...eries_k500.jpg Yamaha AES 820 drop 6: http://namm.harmony-central.com/WNAM...lack-small.jpg Alle suggesties zijn welcome (if any :D ) |
Speel gewoon op alle.
|
T lijken net mislukte metalgibsons :P
Maargoed dunno. Ga gewoon spelen op die dingen. |
gibson sg gothic misschien?
|
Wat voor muziek/toon wil je hebben? 'Scheurijzer' kan alles zijn van punk t/m brute goregrind.
En verder: ben je van plan je Jackson (of evt. Squier) in te ruilen/door te verkopen? Dan ligt je budget een stuk hoger. Maar idd: bespeel ze allemaal voorzover dat mogelijk is. En die Yamaha is oerlelijk als je het mij vraagt. |
Die Yamaha is inderdaad niet moeders mooiste (n)
Mijn volgende aankoop wordt een Telecaster, of een Epiphone SG, of een Ibanez Iceman.. :cool: Ooit zal ik ze alle drie hebben :D |
of zo'n epiphone metal ding
|
ik heb een week geleden een Epiphone Sg gekocht (zoon redcherry) ... die roelt ...
ik ga voor de bovenste uit jou lijstje (y) dies erg mooi ... |
Ben persoonlijk voor jackson en ibanez, dus ja...
|
Citaat:
Is de nek niet erg zwak? Ik heb wel es gehoord dat die SG's vrij zwak zijn, en snel overbreken.. :confused: |
Alsof die dingen spontaan breken haha. Maargoed de hals is wel erg zwaar(aka voorover hangen als je em loslaat, maar daar wen je aan). Prima gitaar voor t geld.
|
Citaat:
|
Ja, die Yamaha is niet moeders mooiste, maar wel een oerdegelijk ding. En het is een baritoon, maar een speciale, hij is namelijk slechts 1 inch langer (normaal is een baritoon 2 inch langer) dan een gewone gitaarnek.--> blijft oerstrak bij lage stemmingen en geen ultradikke snaren nodig. Maar ja, ugly is em wel. De gitarist van spineshank gebruikt em ook.
En over dat "ga ze spelen". als jij een winkel weet waar ze die gitaren testklaar hebben staan mag jem altijd melden, maar ik denk niet dat je die gaat vinden. De enige winkel die ik ken die ESP's in de toonzaal heeft staan is Piens in Deinze (en das fucking ver :) ). Epiphone hoor ik veel klachten over de afwerking. De stock-elementen die erin steken schijnen ook niet echt indrukwekkend te zijn. Als iemand mij van het tegendeel kan overtuigen ga ik die zeker ook overwegen. Het geluid dat ik wil hebben is een brute thrashy scheur (high output elementen dus). Denk aan skinlab, machine head,... gewoon het brute werk. voor de rest gebruik ik de Jackson. Mijn hoofdversterker is een Diezel VH4, dus die doet met elke gitaar wel iets mooi. @ The Ox damn man, die ibanez Iceman vind ik eigenlijk een oerlelijk ding :). @Wouszer De squier verkoop ik (als ik die kwijtraak) maar daar krijg ik toch niet meer veel voor. Ik hou het in elk geval onder de 900 euro. Ik heb het niet op peperdure gitaren. elementen kan je vervangen en speelbaarheid is relatief. (tenzij je het over prs hebt :D) |
Probeer dan die Epiphone elitist serie. Gibson pickups en betere afwerking en tuners enzo..
|
Citaat:
http://www.ibanez.co.jp/world/guitar...00BK-1N-02.jpg Citaat:
|
idd, ga ik ook doen, tenzij ik een of andere idioot kan laten geloven dat et een echte fender is :D . $$$$$
|
rrrrrrrrrwww, die Flying V blijft toch schitterend
|
Citaat:
maar ff ontopic: koop de Esp ltd Viper-301 en zet er een emg81 (nek) en emg85 (brug) in... iig dat zou ik doen :D en zo een slecht advies is t nog niet, maar eigenlijk alleen als je metal wil spelen of iets in die richting probeer alles uit! |
Das net het leuke, op mijn squier staat naast squier ook in het groot fender :D.
Ik zet er geen EMG's in (toch geen actieve EMG-81). Kvinnet zonde om er elementen in te zetten die toch op elke gitaar hetzelfde klinken. waarschijnlijk dimarzio superdistortions. |
watisser mis met een floyd rose?
die dingen ownen! |
ik speel sinds kort ook gitaar, en nou wil ik eigenlijk ook een elektrische kopen, alleen moet ik dan natuurlijk ook nog een versterker. nou hoef ik niet meteen een hele goeie ofzo, want ik speel pas net. dus een tweedehandsje is prima voor mij (versterker ook). hoe veel gaat zo'n grap mij ongeveer kosten?
|
jaguar... excellent! (y)
|
Citaat:
|
aahja dankjewel...ik zal es op zoek gaan... :)
|
keb zelf laatst een gibson les paul classic gekocht
GEIL |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het allemaal lelijke gitaren
|
Citaat:
heb ik voor men VH4 gedaan :p |
Citaat:
|
tip: Ibanez destroyer, topkwaliteit gitaar, lo pro edge is geweldig vind ik. Het model (een V, te lui om plaatje te zoeken) ziet er heel goed afgewerkt uit. Paar keer op gespeeld bij een vriend van mij, ben lichtelijk verkocht...moet ook ooit de destroyer hebben. :D
|
Citaat:
Liever af en toe effe een half minuutje goed stemmen dan de halve dag gefrustreerd bezig zijn met in een andere stemming stemmen. |
Citaat:
|
ga voor de gibson sg , of voor de fender jazzmaster , allebei geweldige gitaren!
|
Jan Akkerman heeft eens een gitaar laten maken van koolstofvezels. Ik zag'm een keer op tv met dat ding, en hij is ook zo'n klein mannetje (dacht ik), dus vond hij het fijn om zo'n ding te laten maken..
Ok, laten maken is erg duur.. En hm.. sja.. zelf maken.. als je heel handig bent, misschien.. 't is geen akoestische, dus het kan nog meevallen :p Zolang de hals, en de bevestiging van de snaren onderaan maar heel stijf is, toch? |
Citaat:
Anyway, 3 kwartier werk is veel hoor. Ik Krijg zoiets normaal wel op een dik kwartier gedaan. Maar ik gebruik de tremolo minder en minder, so what's the point.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
De gibson gothics worden niet meer gemaakt, zijn nu vervangen door de gibson voodoo's. En die vind ik iets minder fel :).
|
maar ze zijn nog wel te krijgen (anders 2dehands scheelt je ook weer centen)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |