![]() |
zelfverwonding
De laatste tijd heb ik wel vaker het gevoel dat ik mezelf iets wil aandoen. Dan denk ik niet aan zelfmoord of snijden ofzo, maar ik wil toch lichte pijn voelen. Dan klop ik met mijn vuist in mijn buik en laatst nam ik een veiligheidsspeld en heb ik lichtjes gekrast. Niet hard. Het kwam gewoon rood en lichtjes opgezwollen.
Is dit dan wat ze noemen zelfverwonding of niet? Is dat niet erger? Het rare is dat ik geen reden heb om het te doen. Ik ga nu naar een psycholoog. Moet ik hem dat vertellen? |
ja dat moet je hem vertellen. Je verwond jezelf, dus is het zelfverwonding.
|
Citaat:
Sterkte |
Je zou er verstandig aan doen om het bij je psycholoog te melden.
Veel succes [edit by Leonoor]Tips zijn niet echt gewenst op het forum.[/edit] |
Citaat:
Na een tijdje is dat ** niet meer genoeg en begint ze met iets anders. Ze kan beter proberen het helemaal niet te doen. Ik kan dat niet, maar misschien kan zij het wel. Dus ik vind dat ze dat als eerst moet proberen. |
Lees het announcement eens door, topics over automutilatie (zelfverwonding) zijn niet toegestaan, omdat ze kunnen voor sommige mensen als trigger werken. Je mag wel een topic openen over de achterliggende problemen, maar niet met als hoofdonderwerp automutilatie.
(Ja, dit is zelfverwonding (je verwondt jezelf immers). En ik vind zeker dat je je psycholoog dit moet vertellen.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53. |