![]() |
tijdbom
Tikt of piept een tijdbom altijd? :)
Vroeg ik me af nadat ik een zo'n ouderwets mechanisch klokje aan het opwinden (=in de doodnormale zin van t woord dus niet opgeilen) was. |
over het algemeen maken ze geen geluid (ja, totdat), aangezien het zo is dat als ze geluid maken, ze gemakkelijker opgespoord kunnen worden.
maar het is afhankelijk van de maker :) |
Leugenaar die je bent, Havock! Natuurlijk maakt iedere Tijdbom een tikkend geluid! Er hoort ook een ouderwetse wekker aan vast te zitten.
Hebben jullie nooit Bassie en Adriaan gezien? :p Ik vraag me eerder af waarom er überhaupt tijdbommen zouden zijn die wèl tikken of piepen? :confused: |
een bom heeft altijd een wekker en zo'n rood-digitaal-display die presies op 1 seconde wordt stilgezet....
j/k ;) je kan op veel verschillende manieren een bom bouwen, dus hij hoeft niet altijd te tikken, alhoewel, electrische tellers maken ook geluid natuurlijk, maar veel minder |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
chemische ontstekingen maken natuurlijk geen geluid, en je kan natuurlijk ook een electronische tijdbom hebben die geen geluid maakt, behalve de kap natuurlijk :)
Polshorloge maakt toch ook geen geluid. |
Maakt de klok in je digitale horloge geluid? (als je er één hebt, luister er naar en je hebt je antwoord)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar wat voor een geluid zou je pc dan geven ;) |
Citaat:
of het knisperen wegens het ontbreken van.... :) |
en welk draadje moet nou doorgeknipt worden
de rooie blauwe of groene :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht dat in elk horloge, dus ook digitaal, een quartzkristalletje zat, wat trilt en dus geluid maakt.
|
Citaat:
|
het ging me om het volgende: geluid is geluid :)
|
tegenwoordig zijn ze digitaal, misschien als je goeie oren hebt hoor je die transistoren tikken, maar voor de rest denk t niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |