![]() |
Waarheid
Ondanks waarheid
Leeftijd, kregen we elkaar En kwamen elkaar tegen Niet slechts in de morgen baart me; kinderen noch zorgen maar juist dat daar omheen Waarheid, leeftijd liefde? Ik moet denk ik gaan... |
Was deze bijna naar de volgende pagina verdwenen zonder reacties, dat zou niet mogen. Het is wel een moeilijk gedicht vind ik. Het heeft iets vreemds. De derde strofe vind ik de zwakste, misschien kun je daar op de een of andere manier iets van rijm in verwerken, wat ook in de eerste twee strofes zat. En ik heb een vraag: Waarom die in bij "in de morgen"? Waarom staat die daar? Ik kan hem niet helemaal goed plaatsen.
|
Het blijven is de uitdaging, de houdbaarheid nastreven
Verandering hoeft echter niet te wijken Verwezenlijk wensen zoals vroeger, zonder pijn En laat ons meegenieten, al ben je alleen |
Citaat:
Niet slechts in de morgen refereert weer naar het tegenkomen van elkaar, maar dat is meer geschreven naar het persoonlijke van het gedicht, de ervaring dus, zeg maar... en valt niet uit te leggen zonder er een verhaal van drie A4-tjes aan te wijden :p Ja, de derde strofe is inderdaad de zwakste... Hakt er een beetje in, maar maakte het voor mij wel af, ook al leest het niet lekker weg... Weet niet meer wie dat zei laatst, maar het einde is altijd moeilijk... Je hebt zoveel in je hoofd en wilt zoveel zeggen, en dat moet dan allemaal in een paar woorden en regels :) Toch bedankt voor je reactie, ben er zeer tevree mee :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
het is zo drukkend gedicht,.ik bedoel...het zal een verhaal zijn maar ik kan het niet goed volgen in jou woorden.dat vindt ik jammer..
sorry vindt het niet zo mooi. |
het zegt me persoonlijk niet zoveel, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet goed vind: technisch gezien vind ik het juist een erg goed gedicht! het is strak van vorm, en de woordspeling 'baart me kinderen nog zorgen' vind ik echt goed gevonden(kben zelf ook altijd op zoek naar van die combinaties).
|
Citaat:
|
Het loopt lekker vind ik, en de gedachten/woorden enzo zijn goed. Mooi gedicht!
|
'baart me zorgen' slaat nu op 'in de morgen', wat me nogal ongebruikelijk lijkt. Verder kan ik me hier niet bar veel bij voorstellen, misschien toch maar die paar A4tjes verspillen...
|
Citaat:
Duidelijker en korter kan ik het echt ff niet :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |