Onderzoek hersenbeschadiging XTC fout
Citaat:
Een onderzoek naar het verband tussen XTC-gebruik en hersenbeschadiging, deugde niet. Dat zeggen Amerikaanse wetenschappers van de John Hopkins Universiteit in Baltimore. Vorig jaar nog kwamen dezelfde wetenschappers met resultaten naar buiten dat de drug schadelijk zou zijn voor de hersenen.
Volgens de geleerden zijn er bij het eerdere onderzoek twee flessen verwisseld. Daarnaast zijn de onderzoeken uitgevoerd met het veel gevaarlijker methamphetamine in plaats van XTC. Ze ontdekten hun fout pas toen ze onlangs opnieuw proeven deden met XTC en tot heel andere resultaten kwamen.
De wetenschappers zeiden te vrezen dat hun fout nu waarschijnlijk de geloofwaardigheid aantast van andere deskundigen die het langdurig gebruik van XTC onderzoeken.
|
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32294
Dit zegt eigelijk verder nix over de schadelijkheid van XTC, want er zijn al tig onderzoeken mee uitgevoerd.
Maar wat mij hier wel op valt is dat ze zeggen dat methamfetamine (een zware vorm van speed) veel gevaarlijker is. Veel onderzoeken die over XTC worden gedaan worden vaak uitgevoerd op pillenslikkers in t algemeen, die meer naar binnen krijgen dan MDMA alleen, omdat er altijd van alles in pillen wordt gegooid, methamfetamine included.
Dus dit nieuwsbericht ontkrachtigt naar mijn id wel veel algemene onderzoeken naar XTC (waar voornamelijk MDMA onder verstaan wordt, maar in werkelijkheid vanalles is, dus MDMA wordt vaak op een hoop wordt met alle troep die misschien wel t meest verantwoordelijk is voor de schadelijkheid).
BTW, dat MDMA gedeeltelijk uit methamfetamine (MA) bestaat, betekent dus niet dat t dezelfde schadelijkheid heeft, t heeft namelijk wel een hele andere werking.
Tot zover mijn vergezochte redenatie ;) .
|