![]() |
[Schrijfopdracht] Druiven
Een nieuwe...
[deel 01] [deel 02] [deel 03] [deel 04] [deel 05] [deel 06] [deel 07] [deel 08] [deel 09] [deel 10] Voor de mensen die nog niet weten hoe het werkt: het gegeven zinnetje/de gegeven zinnetjes moeten uitgewerkt worden tot een gedicht. Je bent vrij om de zinnetjes naar elke taal te vertalen, zolang het maar voor het merendeel van de DoP'ers begrijpelijk blijft (chinees is bijv geen keuze ;) ) Je bent ook vrij om het zinnetje te manipuleren op elke manier die je wil, zolang het maar herkenbaar blijft. Ondertussen had ik weer een klein zinnetje, dit keer met een humoristische, spottende ondertoon. Maak er iets moois, en vooral leuks van aub :) Citaat:
|
ik ben jouw god,
zo ver weg, in mijn hand is jouw levenslot, gaat het goed, heb je geluk, gaat het slecht heb je pech. Ik ben hoog in de hemel, dichtbij de zon, ik luister altijd naar al jouw gezwemel! niet dat het me wat interreseert! in mijn achtertuin geniet ik van de aarde, ik ben trouwens gereformeerd! :rolleyes: Maar ik laat wel iedereen in zn waarde, ga jij maar lekker fuiven, tot ziens! ik ga genieten van mijn druiven!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: hmm slaat 3x nergens op maarja tis wel leuk om te doen |
"Ik ben een God, met een achtertuin vol druiven" Een dronken Fransman Gekleed in lompe lompen struikelt waant zich in een avonturenroman Gedronken Geschonken Verzopen Gekropen Een dronken fransman Gevallen in zijn gaard bedaart en gaat geboeid naar jezus wuiven "Moi, Je suis un dieu Avec un jardin plein de raisins" Oui, "Ik ben een God, met een achtertuin vol druiven" |
Citaat:
2. dank je :) Citaat:
Dank je... :) |
Ik ben een God,
met een achtertuin vol druiven. of zilveren honden die aan hun botten kluiven en liefde Ik ben een god, met een wereld vol illusies verborgen in wonden vermomd als vele ruzies en liefde Hmm, slechter dan dit zal ik niet vaak schrijven... Misschien komt er een andere keer iets beters uit, maar binnen een kwartier kom ik maar tot hier. |
Net als bij de vorige schrijfopdracht:
Ik zal er eens over denken als ik het niet vergeet (y). Morgen veel tussenuren duss.. Wel leuk zinnetje, kan ik wel wat mee, hopelijk:) En deze keer zal ik er écht aan proberen te denken:o:p |
Ik zou graag meedoen, maar zit even helemaal vast qua schrijven op het moment. :( Maar ik doe mijn best weer snel terug te komen. :)
|
Citaat:
Komt wel weer......en dan plaatsen die dichtkunsten van je en Xia ook! :) |
sorry voor het schopje, maar ik wilde even informeren of Xia en Anneee al wat hadden kunnen bedenken?
Ik weet nml hoe hard writersblock suckt ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Hij zegt: "Ik ben een God. Niet één, maar alleen, ik ben alleen maar God." Ik zeg: "Stop, ook al ben je mij. Ik wil niet dat je spreekt, alsof je God bent." Hij zegt: "Ik ben een God. Ik ben de beste en wat ik zeg is altijd waar." Ik zeg: "Nee! Nee, hou op! Je bent mij, niet God, ik wil alleen mezelf zijn." Hij zegt: "Ik ben een God. en jij bent het schuurtje van mijn achtertuin vol druiven." |
Ben God, en iedereen met mij
Van druiven tot de achtertuin |
Citaat:
|
Citaat:
Zeist woon je toch? Misschien zijn we wel familie. |
Ik heb iets, maar ik heb het momenteel niet bij de hand (heb het in een tussenuur gemaakt:p)
Ik zal het spoedig een keer plaatsen:o |
Ach ja, here goes :
Ik ben een god, met een achtertuin vol druiven en een voortuin vol druiven grote, bruine struiken groeien door de muur, staan midden in de kamer, ze hangen aan het plafond, steken door de grond alleen maar druiven Ik ben een god, met druiven. Heel veel druiven. |
Ik ben...
Zowaar, het Leven De Waarheid Zal zijn de Weg naar God Als duizend druiven Ongepeld en Ongeplukt Een hunkering naar die dagen Ongeteld maar nooit mislukt Waarin ik lag tezamen, in het licht Opkijkend naar de Liefde die voor me lag een aangezicht Want Hij was God En ik lag daar In zijn achteruin met druiven |
"Ik ben":
sprak een heer. En mensen, "zij zijn". In mijn achtertuin, vol druiven. |
Citaat:
|
Rozige wolken drijven voorbij
De warme lucht omarmt me Ik kus de zon De stralen strelen mijn haren Ik voel me een God, In mijn achtertuin vol druiven. tja... |
Tegendraads
priem ik in het luchtledige. Ik dwaal door vervallen boomgaarden, en vervolg mijn triomftocht langs een pittoresk beekje. Als ongelovige voel ik mij God, wanneer de zwoele geur van frisse druiven mijn reukorgaan binnenslentert... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |