Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Dell] geheugen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=594100)

^Rambo^ 09-09-2003 18:59

[Dell] geheugen

ik heb de volgende vraag

ik heb een dell dimension 4400 en ik wil het geheugen upgraden

maar bij dell is het veels te duur. Voor die prijs heb ik in plaats van 256 wel een 512 MB module

mijn vraag is, is dell compatible met andere geheugen modules of moet je bij Kingston blijven

en als Dell compatible is met andere modules kan je dan modules mengen, zoals een kingston en een ander merk module bij elkaar.

of gaat dat conflicten opleveren

alvast bedankt

Enlightenment 10-09-2003 01:18

Op een normaal bord kun je prima merken mixen, werkt allemaal prima. Maar Dell en andere OEMs gebruiken OEM bordjes, die naast slechte performance ook bar slechte compatibiliteit en BIOS/overclockmogelijkheden bezitten.

Ik zou Dell bellen en vragen of het kan, en als ze te schijterig zijn de waarheid te vertellen het gewoon eens proberen. Misschien kun je met de shop waar je de reepjes koopt afspreken dat je ze terug kan geven als het niet werkt.

SisterOfMercy 10-09-2003 01:57

Ik weet niet uit welke tijd die Dell van jou is, maar die van mij heeft geheugen nodig met een CAS latency van 2-2-2, iets waar je ook op moet letten.
Gewoon een fatsoenlijk merkgeheugen nemen, die met de CAS latency van die andere overeenkomt (of wat er in je bios staat).

Chimera 10-09-2003 07:55

Citaat:

Enlightenment schreef op 10-09-2003 @ 02:18:
Op een normaal bord kun je prima merken mixen, werkt allemaal prima. Maar Dell en andere OEMs gebruiken OEM bordjes, die naast slechte performance ook bar slechte compatibiliteit en BIOS/overclockmogelijkheden bezitten.

Ik zou Dell bellen en vragen of het kan, en als ze te schijterig zijn de waarheid te vertellen het gewoon eens proberen. Misschien kun je met de shop waar je de reepjes koopt afspreken dat je ze terug kan geven als het niet werkt.

Hoezo vooringenomen :rolleyes:

Dell mobo's hebben geen overklokmogelijkheden nee, dit omdat ze geen support willen moeten leveren op geOCde PCs. Ik heb zelf thuis een Dell, en op kantoor werken we echt alleen maar met Dells. Waarom? Goeie service, niet duur, en het zijn gewoon allemaal standaardonderdelen.

Marcade 10-09-2003 09:25

Citaat:

Chimera schreef op 10-09-2003 @ 08:55:
Dell mobo's hebben geen overklokmogelijkheden nee, dit omdat ze geen support willen moeten leveren op geOCde PCs. Ik heb zelf thuis een Dell, en op kantoor werken we echt alleen maar met Dells. Waarom? Goeie service, niet duur, en het zijn gewoon allemaal standaardonderdelen.
Wij draaien ook allemaal op Dell; de belangrijkste reden is gewoon omdat ons systeembeheer Dell georienteerd is en andere dingen niet support.

Support van Dell liet in mijn tijd, toen mijn laptop een nieuw scherm nodig had, ook wat te wensen over trouwens; moesten 3 (!) monteurs uiteindelijk komen om mijn laptop scherm te repareren/vervangen!! :o (En toen gaf ik het op *huil*)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.