![]() |
seizoenig
Seizoenig
Het vertrouwen nooit gegund alleen dwarrelende bladeren verraden boom ik herfst ongeschonden hebzucht bruin, vaal rood kleuren van diegene aarzelend mijn troon, mijn kroon knielend voor de storm wachtend op de koningin jij winter elegant en statig je mantel is zacht wit kristal helder betrouwbaar fonkelend zoals het haar betaamd wij groen fruitige lente dauw en schijn gekroond met een nieuw dek ons geel fel en strak zomer de koning kijkt uit over zijn land schijnbaar onverwoestbaar de circel rond en ongeschonden zoals :) en dan op een papiertje en op de achterkant hetzelfde geschreven en onderaan op beide pagina's z.o.z. |
origineel, een oneindig gedicht :)
leuk gebroken, ik hou van raar breken. Maar het gedicht zelf doet me qua taalgebruik en qua inhoud en beeld me vrij weinig... Sorry :) |
hmmh doet me weinig of eigenlijk niks.. tis meer een stormvloed van woorden ofzo..
|
Ik snap ook niet waarom je nou die regels zo ingedeeld hebt. Het verwijst naar weinig zo en er worden voorzover ik kan zien geen extra betekenissen toegevoegd.
|
das gewoon een manier van schrijven
doe dat zelf ook op de meest onmogelijke plaatsen zinnen breken en woorden apart zetten |
Wat voegt het toe dan? Het enige wat het nu schijnt toe te voegen is wanorde, niet bevorderlijk voor de communicatie. Zodra je er een orde in schept, of in aangeeft, is hetgene wat hij er mee wil zeggen duidelijker. Zo moet je maar raden, je hebt ook geen contekst verder...
|
VOor mij gevoel hoort het zo te zijn... tja...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |