![]() |
Liefde is voor de rijken...
Liefde is voor rijken..
Liefde is niet weggelegd, voor emotioneel bedroefden, die meestal ook door liefde weer, de weg verkeerd hebben genomen. Liefde is een rijk man's iets, of voor een vrouw, in goede kledij. Zij kunnen zich veroorloven te verliezen, Te lachen en te dromen. Liefde is niet voor de armen, zij die niet mogen lachen, Die hun tranen verbergen, al zijn ze vrij. Liefde is voor diegenen die liefhebben, die houden van het leven, die liefde als een pracht zien, liefde, is niets voor mij. |
zit een mooie opbouw in het gedicht, door eerst wat beperkingen te stellen aan het thema en aan het einde te vertellen dat het voor iedereen die waardig is wel is, de climax dus :)
Die laatste zin is een persoonlijke draai die je er dan aan geeft |
mooie opbouw inderdaad.. Ritme is mooi, en oh zo herkenbaar :(..
Genesis |
Citaat:
|
Ik vinnem heel mooi... *is stil*
|
Citaat:
:o Ik geef nu geen literaire reactie :o |
Citaat:
Heb je dit zo gedaan voor het gedicht, of is het een anglicisme? |
Citaat:
Zo en zo uit die zin niet? |
Prachtig gedicht! :) http://www.smilies.nl/sniff.gif
|
Citaat:
|
machtig, prachtig :) en misschien veel waarheid... maar wordt je niet rijk door de liefde? Is dat de paradox niet?
Mooi, echt... alleen was die persoonlijke tint op het einde niet nodig... maar he, het is jouw gedicht. Jij schrijft uit jezelf, misschien doe ik net dat te weinig :) Groetjes, Van een Wanhopige Dreampoet |
Citaat:
jah, juíst dat einde is geweldig... xxx |
Citaat:
(Btw: dit gedichtje is wat snel geschreven omdat het me wel "grappig" leek, de persoonlijke draai, of eigenlijk het hele gedicht was niet eens de bedoeling} |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12. |