![]() |
Klassieke muziek en zwaarmoedigheid
Af en toe is het best fijn om licht depressief te zijn en om lekker melancholiek te doen! Meestal luister ik hierbij klassieke muziek om deze bepaalde gevoelens op te roepen? Zijn er nog goede titels die ik mis, ik luister zelf 't meest naar:
Bach - The Mattheus Passion Bach - Air, Suite no 3 in D Beethoven - The moonlight Sonata Mozart - Requiem Death Mass |
Nou, als je depri muziek wil luisteren in klassieke vorm luister dan :
Mahler - Der Titan (en eigenlijk alle zooi van mahler wel..) en sommige Cello concerten zijn ook best wel depri alleen kom ik nu niet op de naam.. Als je daar in tegen übervrolijke muziek wil luisteren (waar je echt vrolijk van wordt) Gustav Holst - Die planeten Ludwig van Beethoven - Symphonie Nr 5. c-moll op. 67 Georges Bizet - Pastorale en Farandole en voor de rest word ik altijd enorm vrolijk van Ballet Egyptien maar ik weet niet precies van wie die is :) Groetjes... ik denk toch eerder dat dit topic op muziek thuis hoort :) |
Citaat:
Gary Jules - Mad world |
Citaat:
|
Bach - Tocatta en fuga in d minor
|
Vangelis - Conquest of paradise
|
chopin
|
Howard Shore's Requim for a dream.
|
Fauré - Cantique de Jean Racine
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ontopic, ja ik denk dat je inderdaad een beetje richting de requiems (hoe vervoeg je -em in het latijn?) moet kijken.
|
Citaat:
|
Dance of the sugarplum fairies van Tschaikovsky :D (noten(kraker)suite ofzoiets
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je het precies wil weten, het nummet dat jij bedoelt is Lux Aeterna, dat door het Chronos Quartet is geschreven voor Requiem For A Dream. Vervolgens is dat stuk in verschillende trailers ed verschenen, en dus ook die van Lord Of The Rings. Waarvan de muziek inderdaad gecomponeerd is door Shore. Behalve de trailer :P |
veel muziek vanm mahler is erg goed. Kindertotenlieder, das lied von der erde, das knaben wnderhorn.
Verder mozarts requiem. en schuberts der tod und das mädchen. oh en veel piano muziek. dat heeft altijd iets eenzaams vind ik. griegs lyric pieces zijn erg mooi. en kinderszenen van schumann. |
Ook goeie zijn natuurlijk de Marche funebres. Dodenmars. :cool: Van bijvoorbeeld Chopin of Beethoven.
|
de dodenmars is cool ja...
|
Probeer Grieg - Ase's dood (death, tod enz.) eens
Bach - partita 2, sarabande (BWV 1004) |
Citaat:
het meervoud van Requiem is Requiae // OFFTOPIC |
Citaat:
Waarom krijg ik het gevoel dat ik dat al wist? |
Ik zelf luister heel vaal het thema van Inspector Morse. Een prachtig zwaar en klassiek getint lied.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En? :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |