![]() |
Boot Manager??
Hallo,
Ik ga voor mezelf een dual boot systeem maken, welke boot manager kan ik dan het beste gebruiken? Alvast bedankt voor jullie reactie! RazorBlade |
Welke systemen ga je installeren?
Als je dualboot tussen Windows 9x en 2K/XP, installeer dan eerst 9x. Dan wordt automatisch de bootloader van 2K/XP gebruikt. Als je dualboot tussen Windows en een ander systeem, zoals Linux of FreeBSD, installeer dan eerst Windows. Linux en FreeBSD komen namelijk met hun eigen bootmanager (LILO, GRUB, *iets* :d ). |
Het worden windows 98/ME en Windows 2000? Zit die eigen bootloader er dan ook in? Maakt het dan nog uit of windows 2000 als eerst wordt geinstalleerd?
|
Dan moet je eerst Win98/ME doen en daarna Win2k. In Win2k zit zelf al een bootloader.
Je hoeft daar verder niet meer naar om te kijken. Als je maar eerst win9x installeerd en daarna pas win2k. Dan komt het allemaal goed ;) |
thx!!!!
|
Waarom 9X eigenlijk? Zit je weer automatisch aan Fat32 vast, wil je eigenlijk ook niet.
|
boot.ini
wil je die editen uitvoeren>cmd edit boot.ini, daar kan je vervolgens een nieuwe regel aan toevoegen (dus een ander OS) of PowerQuest Bootloader (zo heet het voglens mij) daar kan je in een Windows omgeving heel makkelijk een andere OS erbij zetten en inderdaad al gebruik je win98, die als eerst installen |
en al ga je met Windows en Linux werken, dan zou ik LILO (dat is de naam toch?? ) nemen, wordt automatisch geinstalleerd bij de meeste Linux versies
|
Ik gebruikte XOSL...even googlen...
Lijkt op windows :) en heeft een muiscursor en heel veel features, en is gratis |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37. |