![]() |
Jotie T'Hooft
Hallo,
ik zoek dichters met een alcohol of drugsverslaving, met depressies of geestesziekten en die daar over schrijven. Zoals Jotie T'Hooft. Dat was een Belgische dichter die overleden is aan een overdosis cocaïne op 21 jarige leeftijd. Kan iemand me helpen? |
Jean Pierre Rawie , hij schrijft over hopeloze liefdes, doodsverlangen, ziekte, valium
en drank. Werd voordat hij de alcohol liet staan ook wel getypeerd als 'een zoon van Baudelaire, Verlaine en Oscar Wilde'. Baudelaire was een druggebruiker en dit leven had een grote invloed op zijn poëzie. Zijn gedichten waren voor zijn tijd heel controversieel Hij stierf uiteindelijk in een instelling voor zenuwlijders. Na zijn dood vond zijn symbolisme gehoor in Frankrijk en in heel Europa. Verlaine werkte eerst als ambtenaar bij het ministerie en leidde daarna een rusteloos zwerversbestaan dat louter afhing van zijn drankzucht. Zijn pogingen om als landbouwer of leraar opnieuw een plaats in de maatschappij te verwerven, mislukten |
heel erg bedankt.
net wat ik zocht. meer zulke dichters zijn altijd welkom. ;) |
hmm, ik kan je niet meer aanbieden, maar ik wil ff kwijt dat ik volkomen gek ben van Jotie 't Hooft...
Mijn absolute voorbeeld is dat... |
Citaat:
|
Ik vind Rawie juist ontzettend goed...
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43. |