![]() |
DVD op cd branden??
he vraagje hoe moet je een dvd op een cd branden met de ondertitels er bij ik heb nero 5.0
|
bedoel je dat je hem dus in de dvd-speler kunt kijke
? |
1 op 1 gaat nooit lukken, op een DVD past veel meer informatie dan op een CD.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat gaat heel moeilijk denk ik om een DVD op een normale CD-Rom te branden, een DVD heeft een veel grotere capiciteit rond de 3/4 GB, en een CD-Rom heeft maar 700MB de normale dan, maar je kunt em wel rippen van DVD naar DiVX, of koop een DVD brander.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Waarschijnlijk is het vcd of svcd. Dvd betwijfel ik want zoals al aangegeven zijn die veelste groot maar toch zou het wel weer kunnen debk ik want op dit moment kunnen dvd-branders maar op de 1e laag schrijven... waarom dan niet een klein filmpje op cd??
|
DVD-Video formaat kan geeneens op CD, denk ik.
Maar wat jij wilt is een VCD branden ofzo. Dat kan, alleen kan de film dan niet te lang zijn, en ondertitels kun je er ook niet opkrijgen dan. Eerst moet je de DVD rippen zodat je een avi bestand hebt op je hardeschijf. Dan ga je naar Nero Express en naar Video -> Video CD. Dan sleep je de AVI file naar het witte veld en je kunt branden. |
Citaat:
|
MPEG4 dacht ik.
Maar het staat niet als AVI op de DVD, maar in DVD Video-formaat. Dat moet je met een speciaal proggie uitlezen, want net zo min kun je audio van een CD afhalen door de .cda files te kopiëren. |
volgens mij is het ook gewoon mpeg2
zit in vobs, en daarbij horen weer registers die verwijzen naar de inhoud in de vobs geloof ik. maar een avi kan je niet branden als vcd. dat moet een mpeg1 zijn, of voor een svcd een mpeg2.. |
Citaat:
ga bij een dvd er maar van uit dat je maar 4,3 GB beschikbaar hebt |
Citaat:
zo kan bv een mpeg2 van 800 mb makkelijk op een cdtje gebrand worden |
Citaat:
> http://www.howstuffworks.com/dvd1.htm Als DVDs MPEG4 zouden gebruiken, hadden de meeste ook gewoon DivX af kunnen spelen. Citaat:
|
Citaat:
Het is dus gewoon een soort SVCD (MPEG2) maar dan hogere bitrate, ofzo. |
ofzo :)
|
Citaat:
|
Wat je dus moet doen is een proggie zoeken dat een DVD RIP kan maken naar SVCD en dan gewoon een film over 2 (of 3 bij lange film) cd's verspreiden zodat je een beetje goede kwaliteit hebt .. alleen met nero ofzo red je het dus niet
|
Citaat:
Er zijn echter al DVDs te huur/koop waar het (vier)dubbele op past. Als producent kun je zo nóg meer 'achter-de-schermen' troep kwijt. Deze zijn er echter nog niet voor je DVDRW. ;) [Er zijn overigens wel bepaalde tooltjes om die grote DVD's op een kleine te proppen ;)] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bij voorbaat dank. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik plaatste mijn post omdat ik in een eerder topic Enlightenment al gecorrigeerd had over het feit dat DVD Video geen mpeg4 is. gelieve niet de wijsneus uit te hangen, bedankt. |
Citaat:
dus jij wilde nogmaals de wijsneus uithangen door Enlightenment nogmaals te corrigeren? |
Wat is het toch moeilijk om aardig voor elkaar te zijn. :)
@topicstarter: CD branden met ondertitels gaat dus niet zomaar lukken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02. |