![]() |
Welke boeken van Mulisch zijn aan te raden?
Ik moet voor Nederlands twee boeken lezen van dezelfde schrijver en ik dacht aan Harry Mulisch.
De ontdekking van de hemel is het enige boek dat ik ken van hem en ik vroeg me af welke boeken het beste zijn? Dus: welke boeken heb je gelezen van hem en en raad je ze me aan? |
gelezen:
de ontdekking van de hemel de procedure siegfried twee vrouwen hoogste tijd Ik hoor van veel mensen dat 'het stenen bruidsbed' zijn beste werk is, maar die heb ik zelf nog niet gelezen dus daar kan ik eigenlijk niet over oordelen. Zelf vond ik 'hoogste tijd' en 'de procedure' het fijnst. |
ik heb 1 boek gelezen, "de aanslag"
vond ik persoonlijk 't slechtste boek op m'n lijst :) als je een beetje van botte grappen/humor/sex houdt en niet al te hoog niveau, maar wel recht-toe recht-aan, zou ik voor Giphart gaan, "De voorzitter" en nog een andere titel :) |
Ik hou niet van de boeken van Giphart en bovendien staat het niet goed op je boekenlijst.
|
Ik heb Voer voor Psychologen gelezen, omdat ik nu eindelijk eens een boek van Mulisch wilde lezen, maar het bleek een verkeerde keus. Het is voornamelijk een boek over de heer Mulisch en over hoe diep de andere mensen in het stof moeten kruipen om zijn edele schrijverstenen te mogen kussen. Hij schrijft soms wel aardig, maar het is en blijft een lompe lul.
LUH-3417 |
Citaat:
|
Ik heb 'de elementen' gelezen.. op zich wel een aardig boek, maar niet geweldig. Overigens ook erg kort!
|
Ik heb de ontdekking van de hemel en twee vrouwen gelezen. De eerste vond ik het beste. Twee vrouwen is ook wel mooi en niet zo verschrikkelijk dik.
|
siegfried!
|
twee vrouwen heb ik ook gelezen, ik vond het een vreselijk vervelend boek. Maar het is inderdaad niet echt dik en ook niet moeilijk.. dus als je het echt wilt lezen om het gelezen te hebben zou ik dat pakken, maar als je echt een leuk boek wilt lezen dan raad ik het je echt af!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
nee, ik vond alles er té dik opliggen Dan lees ik liever "The world according to Garp" van Jo(h?)n Irving |
Bedankt voor de reacties. Ik zal het in overweging nemen, ik denk dat ik iig Siegfried ga lezen omdat ik daar al veel positiefs over heb gehoord.
|
ik vond Siegfried erg mooi... die laatste zin!
|
de aanslag vond ik wel een goed boek
|
Veel mensen vinden ´de aanslag´ een goed boek, misschien die eens lezen?
Ik vond er zelf niks aan, maar dat zal wel aan mij liggen :| |
siegfried is goed!
|
De ontdekking van de hemel en Siegfried zijn toch wel briljante boeken, die moet je echt lezen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |