![]() |
Weet iemand een leuk DUITS boek?
Hej hej.. ik zit in 5 atheneum en ik vraag me af of iemand een leuk duits boek voor me weet. Ben niet zo sterk in duits, en het moet wel een beetje interessant zijn.
|
'Schachnovelle' van Stefan Zweig vond ik zelf wel een interessant boekje.
Hier kun je wel samenvattingen enzo vinden. |
Ganz unten van Guenter Walraff vond ik wel een intrigerend boek. Walraff is journalist en gaat undercover als Turkse gastarbeider. Op deze manier stelt hij veel misstanden aan de kaak. Het is ook actueel: hij is in opspraak geraakt, omdat hij een medewerker van de Stasi zou zijn geweest.
|
Remarque, Drei Kameraden
|
Emiel und die Detective - over een of ander gastje die berooft word en z'n geld gaat terughalen.
Die Letzten Kindern von Schwenborn - over het einde van de wereld door een atoomoorlog. |
Benjamin Lebert - Crazy
|
Remarque: Der Himmel kennt keine Gunstelingen
OVer een man en een vrouw die elkaar ontmoeten in een soort van tehuis voor zieken. hij komt een zieke vriend opzoeken en zij heeft TBC. Dan worden ze verliefd dacht ik, en gaan ze samen weg. |
Mein Kampf
|
Citaat:
Het enige boek dat ik me nog kan herinneren gelezen te hebben is Mogadishu Fensterplatz, maar die zal wel veel te makkelijk zijn :) |
Mein kampf zou best een goed boek kunnen zijn als je begrijpt wat er geschreven staat. Ik zie mein kampf als een belangrijk historisch erfgoed en alles wat er in staat moeten we proberen te voorkomen
Maar een goed Duits boek: Wir Kinder von Bahnhof Zoo. In nederland bekent onder de titel Christiane F En reken er maar op dat je dit boek boeind gaat vinden. Toen ik er in eenmaal aan begonnen was wou ik het ook zo snel mogelijk uitlezen |
Citaat:
|
Citaat:
1) hoe kom je eraan? Je mag het in sommige bibliotheken inzien. 2) het is in erg pittig Duits geschreven 3) een originele druk is uberhaupt niet te lezen vanwege de gotische letters 4) het is niet echt een boek voor literatuur. Het is namelijk een manifest (toch?), geen verhaal. :) |
Im westen nichts neues - Remarque
Goed boek. Maar je moet wel van geschiedenis houden. Het speelt in de eerste wereldoorlog. |
Citaat:
Andere tip: Jugend ohne Gott van Odon von Hervatz. Ik vond het wel iets weg hebben van het Nederlandse boek Bint van Bordewijk. |
Ik heb "Der Vorleser" van Bernhard Schlink gelezen, maar dan wel in het Nederlands omdat de Duitse versie niet beschikbaar was in onze bib. Ik vond het heel interessant en ik heb tijdens een cursus Duits fragmenten gelezen en die waren best te doen qua moeilijkheidsgraad. Veel plezier ermee!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |