![]() |
Spoorloos [gedicht]
Spoorloos
Ik ben alleen Maar eenzaamheid voel ik niet Wel de angst Ik ben bang Het is donker om mij heen De duisternis neemt bezit van mij Van mijn gedachten, van mijn dromen En jij, de roos in mijn bestaan Slechts een schemering in dat grote, zwarte gat Voor altijd zal ik op zoek zijn Naar de waarheid achter jouw ogen Echter wetend dat ik die nooit zal vinden 05-08-2003 |
hoort op het gedichtenforum..
|
gedichten gaan naar het gedichten forum. ----> DoP
|
Ik weet niet of het waar is, maar het komt op me over als een soort van van-je-af-schrijf-gedichtje. Het lijkt niet alsof je lang over je woordkeuze hebt nagedacht. Die vind ik dan ook niet zo origineel. Het einde vind ik ook niet zo mooi, misschien kun je de laatste regel beter weglaten. "de roos in mijn bestaan" vind ik wel een mooie uitspraak.
|
Allereerst een suggestie(voordat ik hem vergeet ;)). Ik zou van de laatste strofe dit maken:
En jij, de roos in mijn bestaan Slechts een schemering in dat grote, zwarte gat Voor altijd zal ik op zoek zijn Naar de waarheid achter jouw ogen Echter wetend dat ik die nooit vinden zal Ik vind het wel een mooi, maar een beetje standaard gedicht. het loopt goed, een mooie titel: er is opzich niks mis mee, maar ik vind het net wat te oppervlakkig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |