![]() |
* zo`n nacht *
Zo'n nacht,
zo'n zwarte nacht... Draaien, woelen, de slaap niet kunnen vatten. Verdriet dat knaagt, onrustig wegdommelen... Zo'n nacht, zo'n zwarte nacht... Opschrikken van elk geluid, je hart in je keel voelen bonzen. Zo'n nacht, zo'n zwarte nacht van waken, slapen, slapen, waken, van donkere dromen, die je meenemen naar wat diep, zeer diep verstopt is. Zo'n nacht, zo'n zwarte nacht, verglijdend in weer een grijze dag... |
Zo'n nacht, zo'n zwarte nacht
Daar vind ik de nardruk te veel op gelegd. Je laat het naar mijn idee te vaak terugkomen. Het loopt volgens mij wel goed, en het einde heeft iets depressiefs, wat me wel bevalt. |
het spreekt me echt heel erg aan omdat het precies op mij lijkt te slaan: dan maakt het toch altijd meer indruk... de inhoud vind ik echt heel erg goed: mooi verwoord! technisch gezien vind ik het wat minder: te veel herhaling van dezelfde woorden. ik vind de stijl wel leuk, en het einde is idd sterk!
|
Zo'n nacht die dagen leeft en van zich laat spreken
In verborgen deja vu's, je kwetsen om aandacht De zwartheid laat haar sporen na, in 't licht dat je hebt gezien Een openbaring, als peyote, gegroeid door dag geconsumeerd in zo'n nacht, die het leven opzuigt en dus, het leven laat verschijnen, dat de moeite waard is |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toevoeging: het einde loopt lekker :o |
Citaat:
|
Citaat:
|