![]() |
[f1] GP Monza, 14-09-2003
Zet hier je voorspelling neer voor de race.
Ook andere boodschappen, zoals een korte voor- of nabeschouwing zijn natuurlijk welkom... Mijn voorspelling voor de race: 1. Raikkonen 2. Coulthard 3. Montoya 4. Barichello 5. R. Schumacher 6. Panis 7. Webber 8. Da Matta Iedereen alvast veel plezier tijdens de race a.s. zondag !! (y) |
1. Alonso
2. de rest :) ik hoop dat alonso gaat winnen. Dit is natuurlijk ook een belangrijke strijd voor het wereldkampioenschap... ik denk toch dat Michael Schumacher meer punten pakt dan zijn concurrenten, maar of ie het haalt? Raikonen achter schumi, montoya valt uit :( |
FF wat nieuws uit Monza:
Firman rijdt dit weekend niet, is niet voldoende hersteld van zijn crash van 2 weken terug. Baumgartner zal hem wederom vervangen. :) Mijn voorspelling doe ik vanmiddag nadat ik heb gezien wat het effect is van de nieuwe Michelin bandjes... :D |
Schumacher is meestal wel goed op snelle circuits dus ik denk dat hij wel een redelijke kans maakt. Verder verwacht ik van Alonso toch zeker een top-3 en van Fisichella een top-7 omdat die een thuiswedstrijd rijdt. Jos Verstappen valt uit met een technisch probleem. :)
|
Ondanks dat de banden van Michelin anders zullen zijn ga ik voor een 1-2 tje van Williams, vanwege hun BMW-motor :o
Uitslag: 1. R Schumacher 2. Jp Montoya 3. M Schumacher 4. R Barrichello 5. K Raikonen 6. F Alonso 7. C da Matta 8. J Button |
Ferrari's snel in vrije training
Uitgegeven: 12 september 2003 12:50 MONZA - In de eerste vrije training voor de Grand Prix van Monza heeft Ferrari goed gepresteerd. De Italiaanse racestal eiste vrijdag op thuisbodem de eerste twee plaatsen voor zich op. De Braziliaan Rubens Barrichello was met 1.21,152 de snelste. Wereldkampioen Michael Schumacher finishte op tweetiende van een seconde achter hem. Jos Verstappen eindigde opnieuw in de achterhoede. Hij kwam in zijn Minardi niet verder dan de 18e positie. ********* Ferrari dus... |
Uitslag van de vrijdag-kwalificatie:
1. J.P. Montoya - Williams - 1.20.656 2. R. Barrichello - Ferrari - 1.20.784 3. M. Schumacher - Ferrari - 1.21.268 - 4. C. Da Matta - Toyota - 1.21.829 5. M. Webber - Jaguar - 1.21.966 6. K. Raikkonen - McLaren - 1.21.966 7. J. Trulli - Renault - 1.22.034 8. F. Alonso - Renault - 1.22.103 9. H.H. Frentzen - Sauber - 1.22.203 10. O. Panis - Toyota - 1.22.372 11. J. Button - BAR - 1.22.495 12. N. Heidfeld - Sauber - 1.22.547 13. J. Villeneuve - BAR - 1.22.858 14. D. Coulthard - McLaren - 1.23.154 15. J. Wilson - Jaguar - 1.23.609 16. G. Fisichella - Jordan - 1.24.179 17. Z. Baumgartner - Jordan - 1.24.872 18. N. Kiesa - Minardi - 1.26.299 19. R.Schumacher - Williams - 1.21.965* 20. J. Verstappen - Minardi geen tijd Jos had een electronisch probleem. :( Als ik t goed heb begrepen is ie de pits niet eens uitgereden. Das wel balen want hij zat er vandaag toch wel erg dicht bij de Jordans en de Jaguar van Wilson... Ralf Schumacher is gediskwalificeerd omdat ie ergens rechtdoor schoot... :D |
Citaat:
Mijn kwalificatie van vandaag is verpest door een fout die ik maakte vlak voor de chicane", legt Ralf Schumacher uit. "Ik remde gewoon te laat en ging rechtdoor. Het was mijn fout. De wagen voelde goed aan en dat geeft ons vertrouwen voor morgen en zondag. Ik heb vandaag voor het eerst met de aangepaste banden gereden en moet zeggen dat het een stap voorwaarts is." (f1racing.nl) |
En Ralf is vervangen door Gene...
|
Citaat:
Ik ga voor Schumi:) |
Eerst afwachten wat de kwalificatieloterij gaat doen. Dan kan daarna wel bekeken worden wie winnen gaat.
|
1 M. Schumacher Duitsland Ferrari 1.20.963
2 J.P. Montoya Colombia Williams 1.21.014 3 R. Barrichello Brazilië Ferrari 1.21.242 4 K. Räikkönen Finland McLaren 1.21.466 5 M. Gené Spanje Williams 1.21.834 6 J. Trulli Italië Renault 1.21.944 7 J. Button Engeland BAR 1.22.301 8 D. Coulthard Schotland McLaren 1.22.471 9 O. Panis Frankrijk Toyota 1.22.488 10 J. Villeneuve Canada BAR 1.22.717 11 M. Webber Australië Jaguar 1.22.754 12 C. da Matta Brazilië Toyota 1.22.914 13 G. Fisichella Italië Jordan 1.22.992 14 H. Frentzen Duitsland Sauber 1.23.216 15 J. Wilson Engeland Jaguar 1.23.484 16 N. Heidfeld Duitsland Sauber 1.23.803 17 J. Verstappen Nederland Minardi 1.25.078 18 Z. Baumgartner Hongarije Jordan 1.25.881 19 N. Kiesa Denemarken Minardi 1.26.778 20 F. Alonso Spanje Renault 1.40.405 De race voorspellen gaat zo lastig worden. Laat ze eerst allemaal maar goed door die 1e bocht komen. :D |
(y) quali
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 M. Schumacher
2 R. Barrichello 3 K. Räikkönen 4 J. Trulli 5 D. Coulthard 6 F. Alonso 7 J. Button 8 O. Panis |
Was een mooie kwalificatie gister :)(y) en heb gewoon een gevoel dat Schumacher gaat winnen, want Monza ligt de Ferrari goed en Ferrari weet ook hoe ze met de druk om moeten gaan om de leiding in het wereldkampioenschap te houden.
Eindstand race: 1. M.Schumi 2. JPM 3. Rubinho 4. Trulli 5. Kimi 6. Panis 7. Button 8. Da Matta Jos 11e (y) is niet meer uit te halen... Kon niet eerder reageren vanwege internetproblemen thuis ;) |
Schumi gewonnen:)
Daar komt wereldtitel 6 :cool: voor de rest een saaie race:( |
Citaat:
|
Citaat:
De eerste ronde was wel geweldig :cool: |
ik heb het een beetje gevolgd op de radio, lag op het strand :p had opgevangen dat Gene eventjes eerste lag, das toch wel :cool:
|
Ik was zo bang dat Schumacher zou gaan verliezen, dat ik helemaal niet gekeken heb :o
Nu kan ik dus niets zeggen over de wedstrijd, maar ik ben wel blij dat het nu toch nog even spannend blijft :) |
Ik heb alleen de eerste twee rondes gezien en als ik het zo lees waren dat ook de leukste :)
M'n voorspelling kwam er niet echt bij in de buurt, maar ik had wel goed dat Schumi boven de concurrentie zou eindigen. Maar hij is er nog niet. Als Montoya wint, Raikonen tweede wordt staat het volgens mij alweer gelijk (mits schumi derde wordt). |
Citaat:
Yup wel geteld 1 rondje als ik goed geteld heb ;) |
Citaat:
Jammer dat Frentzen zich niet van zijn sportiefste kant liet zien met die Ferrari motor onder zijn kont. Hij hield Montoya wel erg duidelijk er iets minder makkelijk langs dan Schumi... (n) |
|
Ferrari lijkt terug, maar dat komt vooral omdat ze met de druk om kunnen omgaan. En Monza is gewoon een circuit dat de Ferrari altijd goed ligt. Vrij saaie race, wel een mooie start, maar ja daar rondom zit al genoeg spanning. Neemt niet weg dat alles al beslist is, integendeel! (y)
Jos in zijn brakke Minardi weer uitgevallen :rolleyes: |
HHF hield met een Ferrari-motor ook RB op..., maar dat zien alle tegenhangers van Ferrari niet zo snel natuurlijk! :rolleyes:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |