![]() |
in navolging van Zandvoort is hardcore nu ook verboden in Zaanstad, vreemd
De burgermeester van Zaanstad heeft het evenement 'BassGeneration' op laatste moment verboden
( http://www.mastersofhardcore.com ) Citaat:
als ik zeg dat alle allochtonen crimineel zijn generaliseer ik en ben ik een racist terwijl een burgermeester wel alle gabbers onder het kopje crimineel kan scharen zonder gelul (maar dat verder terzijde) hoe zit dat verder juridisch eigenlijk? ik bedoel je muziekkeuze is toch in feite ook een mening? en we hebben toch vrijheid van meningsuiting? ik vroeg me dus af of dit eigenlijk wel kán, muziek verbieden in een stad nou is dat verbod wel leuk voor het underground imago maar als er meer (grotere) steden hardcore verbieden vind ik het toch minder leuk... :( |
Ik denk dat het wel kan, heb verder niet zoveel zin om me erin te verdiepen. In ieder geval gebeurt het, daar gaat het om.
Ze kunnen beter in kroegen die kansloze negermuziek verbieden, al die vervelende zeurderige schijt-R&B die alleen maar tuig met gouden kettingen en breezersletjes aantrekt. Zorgt meteen voor een veel leukere sfeer. |
:d
|
Bespeur ik hier communistische trekjes in het moederland? Muziek leidt de werkgeest af!
Verder moet je er overigens wel op letten dat niet hardcore, maar het hardcorefestival Bass Generation is verboden. |
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, dat hardcore verboden wordt. Er zijn al genoeg hersencellen kapot gegaan door deze muziek.
|
Citaat:
en nu is het verboden om hardcore in clubs/ wat dan ook te spelen (in dit geval de hemkade dus) en dan nog ook al zou alleen BG verboden zijn, zou het alsnog een achterlijk boel zijn geweest |
Citaat:
|
Citaat:
verder, tsja....kleine groep verpest het voor de rest --> lijken wel voetbal hooligans. Maar voetbal is nog steeds niet verboden (n) |
Ik vind dit pure censuur, omdat mensen niet van hardcore houden is dat nog geen reden om het te verbieden. We leven toch in een democratische rechtsstaat?
|
Citaat:
als het op je eigen kamer niet meer mag is het wel HEEL extreem lol |
Citaat:
inderdaad, oprotten met al die negermuziek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgens mij komt het omdat er laatst weer een geval was dat iemand dood gegaan was aan XTC
en ja men relateert XTC aan hardcore/housepartys Ik vind het een beetje overdreven |
Dit hoort helemaal bij de 60's-revival die tegenwoordig zo populair is. Ouders proberen jeugdcultuur te stoppen, jeugd rebelleert etc.
|
Citaat:
ga je tog erges anders heen, dr zijn egt wel meer kroegen in nijmegen hoor verder vind k t een beetje jammer dat je de term negermuziek gebruikt, ten eerste omdat t zo net lijkt alsof je bedoelt dat alle negermuziek slecht is, ten tweede omdat er ook zat blanke doosje zijn die 'r&b' (rythm & blues?????) produceren |
Citaat:
|
Citaat:
In Nederland gaat het denk ik ook een beetje die kant op. Je kunt geen TV aanzetten of je ziet Nelly, Ja Rule, R.Kelly of welke andere R&B/rapper dan ook met een stel 'bitches' om zich heen, met grote gouden kettingen om en een dure auto op de achtergrond. Dat zorgt gewoon voor bepaalde beeldvorming. Negatieve beeldvorming. Geloof me, ik weet echt wel wat goede zwarte muziek is, maar het woord 'negermuziek' voor het kansloze zootje wat constant 'yeah nigga what nigga' loopt te schreeuwen vind ik wel op z'n plaats. |
Volksgezondheid:
teveel decibellen en eventueel drugsgebruik op grote feesten Openbare orde: relschoppers Mwah, k heb t ook niet zo op die feesten, maar mijn inziens kunnen ze dan beter de hele Nederlandse voetbalcompetitie afgelasten; da's meer openbare orde verstoring mijn inziens. |
Wat een onzin, in het openbaar vervoer is er veel geweld. Op straat, overal dus. Alles afschaffen?
|
Citaat:
En ja, iedere gek die de openbare orde in zijn/haar eentje verstoord kan daarvoor opgepakt worden. |
Als je het ene afschaft gaan ze naar een andere plek toe. Er zit toch geen echte oplossing in? Correct me if I'm wrong :)
|
Welk grondrecht wordt hier ingeperkt? Die van de vrijheid van vereniging?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik het helemaal met je eens. Zwaar irritant bij het uitgaan :( |
wat is dat nou weer voor gelul? :eek:
als ik in mijn leef/woon-omgeving kijk zie ik toch dat er meer 'overlast' is van *bling*bling*-negers en zogenaamd stoere alto's. het zijn de alto's die hier dingen voor de *LOL* slopen.. (denk aan speeltoestellen bij kinderdagverblijf) dit geld ook voor veel allochtonen die tevens erg graag ruzie zoeken. met de kermis liep hier een groepje allochtonen rotzooi te trappen.. een groep gabbers heeft deze personen (al dan niet hardhandig) van de kermis verwijderd. verder zijn er geen ongeregeldheden geweest en dat terwijl er hier bijna alleen maar gabbers rondliepen (darkraver (= erg goeie hardcore-dj) in de santa e.d.) dus ik snap niet waar meneer de burgemeester die kul vandaan haalt. |
hooligans zijn niet te vergelijken met hardcoreliefhebbers. Dus maak die vergelijking dan ook niet.
on topic: Ik vind de acties zeer zeer triest. |
Citaat:
dat is gewoon je persoonlijke gezondheid relschoppers.... dat valt echt ZWAAR mee alsof je na de hele nacht los gaan nog zin heb om een rel te trappen als je dat uberhaupt al wil dus |
Beetje jammer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als Hardcore word verboden moet R&B ook verboden worden. Sim-pel. Slaat gewoon nergens op. Het is gewoon een styl netzoals R&b. Maja, hier geen last van. ;)
|
Citaat:
Idioot |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat vind ik echt helemaal nergens op slaan, er zijn zoveel mensen die er naar luisteren, ik luister er zelf ook wel eens naar, echt onzin. |
Citaat:
|
Citaat:
:'( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
er kan niet meer serieus gereageerd worden en dan ben ik heel streng.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |