![]() |
Leeftijd Romeo?
Hehe, klinkt misschien een beetje idioot, maar ik krijg nergens gevonden hoe oud Romeo uit Shakespeare's "Romeo and Juliet" is, en aangezien ik die rol moest gaan vertolken maakt dat voor mij nogal uit, hehe...
Verder hoef ik er niet over te weten hoor, da zoek ik liever zelf uit... |
ergens tussen de veertien en tweeëntwintig ;)
|
ik geloof dat mijn GLO docent pas zei dat ze beiden 12 jaar waren...
maar nu moet je dus niet als een 12jarige van deze tijd spelen. want in die tijd moest je je op 12jarige leeftijd al volwassen gedragen. ook al waren ze dat nog niet. |
hier schiet ik dus niet veel mee op, ik weet dat julia 15 is... maar hoe oud is frickin' romeo?
|
Ik meen ook eens gehoord te hebben dat ze allebei 12 waren.
|
Vraag het dan gewoon je begeleider/docent/regiseur.
|
Citaat:
Maar ik heb een hoge dunk van jullie, misschien dat jullie het wel weten, mensen die het boek hebben gelezen ofzo |
Tjah. Eigenlijk heeft iedere bewerking zijn eigen leeftijd. Tenzei je dus heel strickt een bewerking na streeft, is het eigenlijk vrij.
|
ik stuur je post door naar Letteren. Aangezien dit ook om een boek gaat. Misschien dat het 'volk' daar wel het antwoord weet.
|
Misschien vind je wat meer informatie in de versie van Bandello. Shakespeare gebruikte die namelijk als bron. Het zou wel cool zijn als je jouw Romeo op die versie baseerde. :)
LUH-3417 |
Ik geloof dat Romeo 18 was en Julia 14. :)
|
ik heb heel vaak gelezen dat julia 12 was
|
ik dacht dat ze allebei rond 12/14 waren?
|
ik wil je niet nog erger verwarren maar ik d8 16 :o
|
Citaat:
|
volgens mij leraar engels is Julia 14 en Romeo 16.
En hij kan het weten. Vind hij dan. (Nee, even serieus, ik denk wel degelijk dat hij het weet. Het is best een intelligente man.) |
De tekst van Shakespeare vermeldt duidelijk dat Juliet net geen veertien is, en dus dertien is. Over Romeo is hij minder duidelijk; hij zou een jaar of wat ouder zijn dan Juliet, een jaar of vijftien dus.
Maar je moet inderdaad bedenken dat de karakters veel volwassener doen en denken dan dat je zou verwachten. In het originele verhaal waarop Shakespeare zijn Romeo & Juliet gebaseerd heeft, zijn beide kinderen ook een paar jaar ouder. |
Citaat:
|
Volgens mij was Romeo juist veel ouder, 30 oid!
|
Citaat:
|
nee, romeo was zoiets van een achttien denk ik hoor... toch niet veel ouder :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |