![]() |
Wagner [cults/sekte]
In sekten/cultussen schijnt er vaak Wagner muziek gedraaid te worden, nu zoek wat van die muziek.
Iemand die wat stukken kent? danke schön |
Er zitten echt prachtige stukken in Der Ring des Nibelungen, die opera duurt in totaal iets van 24 uur.
Hij heeft ook de vliegende hollander gecomposeerd :D |
Je zal maar uitgenodigd worden om Der Ring des Nibelungen te bekijken, dan zit je vier hele avonden vast aan Siegfried :>
|
Citaat:
|
Citaat:
danke |
Wagner was een racistische kwal. Dus misschien in de Ku Klux Clan of Vlaams Blok ofzo?
|
Racistisch of antisemitisch as he may be, 't is toch wel erg fijn om naar te luisteren enzo. Verder weet ik niet zoveel van seks enzo. Oh je zei sekte? Weet ik ook niks van.
|
wagner zelf was foute kerel, maar zijn muziek iig niet. heb zelf laatst eens wat van de beste man aangeschaft. was zeer de moeite waard.
|
Citaat:
Citaat:
(exo's huis tuin en keuken latijn :P) |
Citaat:
Wagner zelf was idd ook niet bepaald vies van anti-semitisme, maar hij had verder weinig met Hitler te maken. Hij was wel goede vrindjes met Nietzsche. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens was het in die tijd niet echt speciaal voor een blank iemand om racistisch te zijn. Practisch de gehele upper class was het.
|
You've got a point here...
|
Iemand die ook nog gaat reageren op de vraag bovenaan?
Of blijven we het topic 'vervuilen'? :D |
Citaat:
Daarnaast behandelde Wagner Heidense onderwerpen, wat aansprak bij de van het Thule genootschap lid zijnde Adolf Hitler. |
Wagner weet perfect het gevoel van arisch heldendom vast te leggen in zijn werken.
Zeer goed |
Wagner was de eerste bekende persoon die openlijk erg nationalistisch was in Duitsland, hij was een groot voorbeeld voor vele van zijn landgenoten.
|
Wagner scheen een zeer arrogante, vervelende man te zijn...
maar goed, hier wat stukken... *Der Ring Des Nibelungen *Tristan und Isolde *Tannhauser |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is zo'n film, euh Apocalypse Now dacht ik (maar weet het niet zeker) en daarin werd veel van zijn muziek gebruikt.
[SIZE=0.5]Waarom vertel ik dit, heeft geen nut...[/SIZE] |
Citaat:
wat op zich niets hoeft te zeggen, als hij het enkel over de muziek heeft, maar: 2) bekijk eens zijn profiel |
Citaat:
|
Citaat:
Nazi tuig. |
Citaat:
En jij Das kapital? |
Citaat:
Wat versta jij trouwens onder militante afsplitsingen van het Germanendom? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40. |