![]() |
mogelijkheden van de mens
de meeste van jullie zullen niet geloven in paranormaal begaafde mensen. ik persoonlijk geloof dat wel.
denk je nou eens in dat wij "gemiddelde" mensen maar ongeveer 8% van ons hersencapaciteit gebruiken...we leren indertijd steed meer van onze hersen te gebruiken, vergelijk ons maar met de oermens. hoe zal het dan gaan over 3000 jaar...kunnen we dan aan telepathie doen? wat is jullie gedachte hierover? |
Citaat:
Verder is onze hersenomvang en waarschijnlijk dus ook het gebruik ervan de afgelopen 10.000 jaar ongeveer gelijk gebleven. Hoe de Egyptenaren bij voorbeeld hun samenleving hadden ingericht, wat ze al wisten van de sterrenhemel en hoe ze de pyramides bouwden (we weten nogsteeds niet hoe) geeft toch aan dat de mensen 10.000 jaar geleden niet zo heel veel verschilden van de huidige mens. Maar 10.000 jaar stelt dan ook weinig voor wanneer je het bekijkt vanuit de tijd dat mensen er al schijnen te zijn (paar miljoen jaar geloof ik). En wat de paranormale wereld betreft, verwijs ik graag naar www.skepsis.nl Daar staat bij voorbeeld een artikel van James Randi, een onderzoeker die een miljoen dollar beschikbaar heeft gesteld voor een overtuigende demonstratie van paranormale vermogens. Vanuit alle hoeken van de (paranormale) wereld kwamen mensen eropaf die wel een miljoen wilde verdienen met hun gave. Het is tot nu toe nog niemand gelukt om die miljoen mee te nemen. Hier kun je het artikel lezen: www.skepsis.nl/polidoro.html Mijn persoonlijke mening ten opzichte van het paranormale (en overigens ook tegenover de wetenschap, filosofie, religies, psychologie, enz) is ik weet het niet. Ik geef graag het onbevattelijke (of het nog niet bevattelijke) zijn rechtmatige plaats terug in de orde der dingen. Je teveel voorstellen over iets dat je niet kent doet dat iets geen eer aan, dus ik laat het gewoon voor wat het is. Ik weet het niet... Vriendelijke groeten, fil |
ik denk dat velen al aura's voelen of telpatisch zijn zonder dat we het doorhebben. ik denk uit ervaring dat gedachtes en emoties rondzweven in een land, de grens van belgie-nl-luxemburg voelt allemaal heel anders aan. nl is helaas niet zo goed aanvoelend. :)
|
Persoonlijk denk ik dat de mensheid als soort nihil paranormale begaafdheid bezit. Dat soort ideen zijn creatiesch van onze geest.
|
nee ik denk dat we het wel bezitten maar we het nog niet voldoende geevolueerd zijn om het te kunnen controleren.
|
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit met dat paranormale gebeuren. Ik durf daar geen uitspraken over te doen.
|
Het blijft een groot raadsel, ik denk persoonlijk dat telepathie een mogelijkheid zal zijn voor in de toekomst. Alleen wel met behulp van een medium, de mens op zich heeft niet het vermogen van een telepaat. Het zou kunnen zijn dat de evolutie mijn voorgaande zinnen zal falsificeren, maar of men dan ook nog van de term 'mens' kan spreken. Who knows :)
|
Gadver, denk ik eindelijk een nieuw onderwerp te zien in het sub-forum Filosofie en levensbeschouwing. Dan kom ik ineens een Mystiek topic tegen: blèh
|
Citaat:
Het punt is dat je niets kan bewijzen op dit gebied een discussie er over is dus ook niet heel erg mogelijk. Tenminste totdat men paranormale dingen (what ever they may be) kunnen verklaren. in dat geval zijn ze dus niet paranormaal meer :o en is het probleem opgelost. |
Laatst zag ik op discovery een programma waarin werd beweerd dat enkele mensen willekeurige plaatsen op onze planeet kunnen beschrijven terwijl ze daar nooit geweest waren. De VS zou in de koude oorlog van deze mensen gebruik hebben gemaakt om de militaire installaties van de Sovjets te beschrijven omdat ze niet via spionage-activiteiten de benodigde gegevens konden bemachtigen.
|
Citaat:
|
ik kan me niet voorstellen dat we maar 8% van onze hersencapaciteit gebruiken. ik denk dat we al onze hersenen gebruiken, simpelweg omdat we niet zonder kunnen. we hebben al onze hersenen nodig om te kunnen overleven.
waarom zouden we anders die andere 92% hebben? het is denk ik wel zo dat we onze hersenen steeds verder ontwikkelen, maar of we over 3000 met telephatie communiceren.......... |
Misschien is het een idee om een centraal vastgeplakte mededeling te plaatsen waar een mod kort uitlegt wat evolutie, want er zijn wel erg veel misverstanden zeg :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |